Újbuda feketén fehéren

Amiről a kerületi sajtó hallgat, mégis fontos. Az árnyoldal blogja. ujbudablog[KUKAC]gmail[PONT]com

Linkblog

Friss topikok

HTML

MÉRGEZŐ PLÁZA

2009.11.16. 13:00 | UjBuda | 89 komment

Ma délelőtt újabb öt ember szenvedett kipufogógáz-mérgezést a szocialista Molnár Gyula hőn szeretett újbudai plázájában, az Alleeban.

Tegnap már egy csomó eszméletlenül fekvő embert kellett a garázsból és az élelmiszerboltból (!) kipufogógázmérgezéssel kórházba vinni, de a kereskedelem nagy urai néhány órás részleges lezárás után újra átadták a vásárlók tömegének a plázát. A korrupció és a kereskedelmi farkastörvények hazánkban bármilyen jogszabályt képesek könnyedén felülírni. Különösen igaz ez Újbudára, ahol jelenleg több ügyben (Öböl, Rio-ZP, Gyógyír) is nyomoz a rendőrség korrupció, hivatali visszaélés és sikkasztás gyanújával.

Lassan érdemes lenne az Allee építése és engedélyei körül is körbenézni, hogyan történhetett meg, hogy két egymást követő napon játszanak az emberek életével.

Várjuk Molnár Gyula MSZP-s politikus és polgármester azonnali nyilatkozatát, hogy a kerületi önkormányzat adott-e ki használatbavételi engedélyt a bevásárlóközpontra és az jogerőre emelkedett-e a nyitás napjáig?

Címkék: mszp polgármester gyula molnár mérgezés újbuda szénmonoxid allee

A bejegyzés trackback címe:

https://ujbuda.blog.hu/api/trackback/id/tr731529090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.11.16. 13:44:40

Allee-kópé: Bemegyek....kijövök....de milyen jóóóóóóóóóóóóóóól kihoznak....ha bemegyek!!!!

Morten Harket (törölt) 2009.11.16. 13:51:35

Molnár Gyula úgyis azt fogja mondani, hogy a Fideszesek direkt behajtottak a parkolóba egy Barkasz kisteherautóval, hogy elrontsák a megnyitót. Mert Újbudán nincs ám semmiféle korrupció, csak az ellenzék mindig áskállódik ellene.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.11.16. 13:52:11

De basszus hogy kaphatott engedélyt az üzlet a parkoló mellett???? Alagsori szinten??? Mikor köztudott hogy a CO nehezebb a levegőnél?? Ergo nem száll fel!!!! Hanem szétterül!!! Be az üzletbe!

Unbiased 2009.11.16. 13:53:49

Tipikus magyar történet. Felelős nincs (nem is lesz), és a profitéhes multik vidáman tovább kockáztatják az ott dolgozók egészségét.

Terézágyú 2009.11.16. 13:56:55

"mocskosmaszop, de majd a fidesz"

Terézágyú 2009.11.16. 13:58:33

De jó a blogotok címe: "Újbuda feketén fehéren"

Nyilván a maszop a fekete benne :))))

szcsongor 2009.11.16. 14:02:10

@Noname Cowboy:
A CO nem nehezebb a levegonel, kb azonos a suruseguk, azert veszelyes gaz, mert mar kis mennyisegben is mergezo. Amivel kevered, az a CO2, az nehezebb gaz. Az tenyleg azert veszelyes, mert a melyebb helyeken osszegyulik, ott kiszoritja az oxigent es megfulladsz.

lolperec 2009.11.16. 14:02:46

hátez durvásosságosság..

amúgy énis ezen agyalok, földszint alatti zárt parkoló mellett élelmiszerbolt? még ha van szellőzés, akkoris necces..
lássuk a fejeket hullani!! mármint nem a vásárlókét, hanem a tervező, engedélyező társaságokét..

eax_ 2009.11.16. 14:04:03

@Noname Cowboy:
Nem, az koztudott, hogy hulye vagy. A levego surusege +20Cfokon 1.275 g/L, a CO-e 1.145. Amire te gondolsz, az a szen-dioxid (CO2).

oneas 2009.11.16. 14:07:40

Hallottam, hogy a mai az hiszti volt, nem mértek CO-t a tűzoltók.

Tegnap voltam benn pár órát pont a buliban. A pénztárosok lettek rosszul, akik vagy 10 órát szívták csórikámék az igen híg, de a vérben feldúsulni képes gázt. Életveszélyről szó nem volt. Most villámgyorsan megnézik, hogy az automatika, a tervezés vagy a kezelőszemélyzet nézett-e el valamit és pillanatok alatt kijavítják. Jó nagy a blama, de a hisztériázás azért jócskán túl van fejlesztve. A körúton a Blahánál jóval rosszabb levegőt szív minden gyalogos.

Jelzem CO-t elszívni tudtommal a talajszinten szoktak és mintha ott meg is lennének a csövek levezetései focilabda átmérővel. :) Jól körbe néztem tegnap mikor hazamentem, ha már "katasztrófaturista" lettem . :)

Ewok 2009.11.16. 14:08:16

Még azt se lehet tudni, mi a gond az elszívóberendezéssel, és egyesek már Molnár Gyuláznak.
"Molnár Gyula hön szeretett Plázájában az Alle-ban"
Lehet hogy az a bajotok, hogy még nem turulnak hivják a plázát?
Oltári nagy seggfej itt némely ember

Shalamoon 2009.11.16. 14:15:18

Kár, hogy az ügy kapcsán máris minden ostoba elkezd politizálni. Egyrészt az engedélyt szakhatósági vélemények alapján adják, és nem a polgármester döntésén múlik. De ez kicsi baj, az emberek buták, ezt megszoktam. A nagyobb baj az, hogy arra nem gondol senki, hogy a mérgezések egy élelmiszer üzletben voltak, és bizony a kipuffogógáz nem csak szénmonoxidot tartalmaz, hanem nehézfémeket, rákkeltő anyagokat, amelyek az üzletben kínált kajára telepedve fogyasztáskor fejtik ki hatásukat. Vajon mi történt a tegnap polcra került salátával, hússal, pékáruval?

Doubledeceker 2009.11.16. 14:17:15

Valamelyik nap olvastam egy repülőbalesetről, amely Olaszországban történt.

De nem is ez a lényeg, a balesetnél a reptér egyik működési engedélyének kiadó hivatából is kaptak egyesek letöltetndő börtőnbűntetést.

Szóval arrafelé, a hivatalnokoknak is van felelőségük.

Sajnos én nem hiszek benne, hogy ez itt egyhamar változni fog.

szcsongor 2009.11.16. 14:18:24

@oneas: Lenyegtelen, hogy hol szivod be a gazt, akar egy toronyhaz telejen is kaphatsz CO-mergezest :)
Altalaban azert talajszinten fordulnak elo ilyen esetek, mert rosszul szellozo helyeken nagyobb esellyel dusul fel a CO es okoz tuneteket. Az ilyen helyek altalaban a pincek, alagsori helyisegek, parkolohazak stb...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.11.16. 14:20:48

valaki elbaszta a szellőztetőrendszert, az tény

de mi ebben a politika??

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.11.16. 14:23:46

senki nem feküdt eszméletlenül.

nem is tudom, ki a süsübb, a blogger vagy molnárgyula

cooper (törölt) 2009.11.16. 14:35:04

Beperelni őket, hogy a lábuk ne érje a földet, ez egész egyszerűen gondatlanságból elkövetett emberölési kísérlet!!!!!

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.11.16. 14:38:27

@cooper: kiket?

a tervezőt? a kivitelezőt? az üzemeltetőt? az engedélyeztő? a hr-est? molnárgyulát? stb

lol

Csumpitáz Alfréd 2009.11.16. 14:39:25

Istenem, megint ez a retardált blogger! Valódi idióta vagy öregem! Neked mindenről a molnárgyulázás jut az eszedbe, mi? Keress valami nőt, vagy rúgjál be, vagy mittudomén, de nagyon frusztrált lehetsz.

Én tegnap voltam az Allee-ban, mert a kerületben lakom, onnan 10 percre. Nekem tetszik, jó, hogy van. Te voltál ott egyáltalán? Vajon tényleg a kerületben laksz-e, vagy csak bérblogger vagy? Már a múltkor egyszer kifejtettem neked, hogy a ZP az bizony a Fidesz biznisze és az Öböl dologban is vastagon sárosak, ha van abban egyáltalán sár.

Csak egy a kérésem, ha majd jönnek a barátaid a Fideszből irányítani a kerületet, akkor szólj már nekik, hogy az Allee-t ne dózerolják már le, mert akkor megint nem lesz normális bevásárlóközpontja a főváros legnépesebb kerületének. Kösz.

changebug (törölt) 2009.11.16. 14:41:13

> hogyan történhetett meg, hogy két egymást követő napon játszanak az emberek életével.

jaj há' me' még biztos csak 2 napja van nyitva, nem? - azé' (nem tom fingom nincs)
Holnap már 3 nap lesznek mérgezettem, szerdán már 4. - ne légy már ilyen türelmetlen. Majd valamikor lehet csinálnak szellőztetést is 1-2 halott után.

amúgy nekem tetszik - a fogyasztói társadalom első áldozatai. megfulladnak egy bevásárlókocsi mellett a saját autójuk füstjétől. E má döfi :) Egészséges életmód - biztos biobiszbasz kefírt, meg teljes kiörlésű kenyeret vettek mielőtt összeestek :)))

tom sailor 2009.11.16. 14:42:06

@elemes2: Én nem voltam ott, de a hírek szerint estek össze emberek. Te ott voltál?

Pirx 2009.11.16. 14:44:28

"Tegnap már egy csomó eszméletlenül fekvő embert kellett a garázsból és az élelmiszerboltból (!) kipufogógázmérgezéssel kórházba vinni,"

:D:D Na ez zseniális! Képzelem, hogy szanaszét hevertek a testek, mint az atomtámadás után. A gaz szocialisták, meg gázálarcban röhögtek a boltban....
Azért jó lenne a valósághoz ragaszkodni egy kicsit. Nem nagyon! Csak egy kicsit. És CO pártfüggetlen. Amúgy ha jártál volna ott, akkor rájönnél, hogy hülyeségeket beszélsz.

gekkócska 2009.11.16. 14:52:10

Emberek feküdtek? Ott voltam,nem feküdtek. Én sem feküdtem. Te meg blogger, nyomasd tovább a Blikket. Bár az veszélyesebb, mint ez a faszrázás.

changebug (törölt) 2009.11.16. 14:56:37

Hiába no fogy a magyar..., nem bírja a klimaváltozást.

gitáros 2009.11.16. 14:56:59

Kedves blogger, ez ritka ostoba cikk. Biztos lehet molnárgyulázni meg szanaszétheverőtestekezni ezerrel, csak ez pont nem a megfelelő alkalom. Gondolom, H1N1-oltásról is hozol hírt hamarosan a kómában fekvő áldozatok tömegeire fókuszálva a mondanivalódat....

newnt55 2009.11.16. 14:58:27

Borzalmas látvány fogadott ott...mindenfelé fekvő, jajveszékelő emberek. némelyek vérző arccal rohantak felém...Csattanó csontok robaja mindenütt! Egy kisgyermek az anyukáját kereste sírva. Borzalmas volt, egy kis ország tragédiája.
Bugyli Trutykó, pokoli Allee történetek

Victor88 2009.11.16. 15:04:28

A Sparba dolgozó emberek folyamatosan 12 óráznak azért hogy kiszolgálják az összes vásárlót és hogy megőrizzék munkahelyüket. Felháborító, hogy már másodjára történik mérgezés és még mindig nem rendelték el a Spar bezárását. Nem csak az ott dolgozók vannak veszélyben hanem a vásárlók is. A CO mellett számos más káros anyag kerül a szervezetükbe. Addig nem fog történni semmi amíg valaki meg nem hal!

kispista2 2009.11.16. 15:04:57

Igazatok van, hülye a blogger, nincs itt semmi veszély. Aki meg nem bírja a CO-t, az húzzon le falura, Budapesten csak életképes emberekre van szükségünk. Sok nyugger olyan sokat vásárolt, hogy az összes oxigént elhasználta.

margaritt 2009.11.16. 15:05:44

Most függetlenül attól, h CO vagy CO2 volt a ludas, és eme gázok milyen pártállásúak - mi a jó francnak kellett még egy pláza a XI. kerületbe?
Miért van az, h ebben a rohadt városban alig vannak parkok, fű, meg zöld növényzet? Miért kell minden talpalattnyi földre irodaházat, plázát vagy lakótelepet húzni?
Évek óta mindenki azon rinyál, milyen büdös a város levegője - akkor nem inkább a város szélére kéne ilyen csilivili sopingolóhelyet telepíteni? Hogy a városból ki, és ne a városba be tereljük az autós forgalmat?

Muad\\\'Dib 2009.11.16. 15:06:50

Hát a blog sem valami színvonalas, de a kommentek képesek alulmúlni. Magyarázzátok már el sötét faszok még azt is, hogy tulajdonképpen kimondottan hasznos volt ez a mérgezés, mert gyakorolhattak a tűzoltók és minden épületet így kellene megcsinálni. Istenem, de alacsony a kerítés...

Victor88 2009.11.16. 15:08:44

@margaritt: Azért kellett még egy pláza mert nár pest tele van vele de budán csak a mamut van. ilyen egyszerű

koholmány 2009.11.16. 15:11:16

Voltam szombaton az alléban kocsival. Nagyon nyomasztó volt. Meg bírták úgy építeni ezt a szar parkolóházat, hogy csak az alsószinten van kijárat, a felső (-1)-ről nem tudsz kihajtani. Végig ment a CO riasztás szombaton is, szólt a az ezt jelző riasztó egyfolytában de senki le se szarta. A sparnal benyomták az üveget ami a parkolótól elválasztja, tehát ott lényegében egy levegőt színak. Ja és oké hogy nagy a forgalom, de bazmeg, lehetetlen kihajtani, mindenkinek a sorompónál jut eszébe hogy a jegyet ki kéne fizetni. Bár az ilyen új áruházaknál egy darabig ingyenes szokott lenni, hát itt nem

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.11.16. 15:11:34

Hát igen, az agyhalál gyorsabban elterjedt, mint a gyógyszergyárok legújabb vírusa, amit "piacra" dobtak.

Az "értelmes" (de inkább primitív és tájékozatlan) bloggernek üzenem, hogy szerintem a cikkbe még bele kellett volna valahogy biggyeszteni, hogy "gyurcsány takarodj", meg a szanaszét heverő haldoklók mellé egy "ellenőr lerúgott a villamosról egy hármasikrekkel terhes anyukát, akinek elfolyt a magzatvize, az arrajáró ÁVH-s rendőrkapitány hívta a mentőket, ami másfél óra múlva jött ki, s egy Lenin nevű orvos a császármetszés mellett döntött. A bonyolult műtétet helyben, egy auchanból(szintén M. Gy. adta ki az építési engedélyt) vásárolt KÍNAI _KOMMUNISTA_ szikével hajtotta végre, melynek következtében meghalt az anyuka, a három magzat, és H1N1ben még körülöttük a szondaitt-ott alsó becslése szerint egymillió ember. Kitartás polgártársak! Majd jön Tarlós és ő majd rendet tesz..megmondja mindenkinek a magáét..

KÖCSÖG KOMCSIK, KÖCSÖG SZÉNMONOXID!! És minden rendben lesz. A szénmonoxid örökre eltűnik életünkből, kínával együtt. Éljen a Levegő Munkacsoport! Haláltáborba a levegővel! Vagymi..

newnt55 2009.11.16. 15:12:13

CO-Pláza!
magyar ember ott szív ahol tud

changebug (törölt) 2009.11.16. 15:13:15

Az úgy volt, hogy a vörösök közrefogtak és megtámadtak... azt üvöltötték mindenhonnan, hogy el lehet innen menni, aki szarul érzi magát annak el lehet innen menni... de én kitartottam, mert én igaz magyar ember vagyok. aztán elsötétült a világ.
megint a vörösök győztek. kivittek friss levegőt szívni. jaj istenem, mi lesz most?!

gekkócska 2009.11.16. 15:17:32

@Muad\\\'Dib:
Nem hasznos ez a mérgezés és nem szabad minden épületet így megcsinálni. A felelőst picsán kell rúgni. De halomban fekvő ájult emberek, drámai feszültség, meg molnárgyula. Ehhh, faszrázás.

Muad\\\'Dib 2009.11.16. 15:19:24

Nagyon meglepődnék, ha lenne felelőse a dolognak. Esetleg a rohadt takarítónő, mert bizonyos, hogy ő tehet az egészről. Abszurdisztánban ezen a szinten megáll a felelősök kutatása.

zolika78 2009.11.16. 15:22:21

Én emiatt szoptam tegnap a dugóban, ami az áruház előtt volt...

Amúgy hogy adhattak ki használatba vételi engedélyt? Nem kellene bezáratni az egészet, mig ki nem javítsák a tervezési hibát???

Sztávrosz_ (törölt) 2009.11.16. 15:25:01

Mindenkit nevezzünk ki felelősnek és akkor eljő a világbéke.
Mindíg is tudtam hogy csak felelősség kérdése és boldog világban élhetünk.

tulajdonképpen azért sz*r mert nincs meg a felelőse ennek az egésznek amit úgy hívunk világegyetem :)

Sztávrosz_ (törölt) 2009.11.16. 15:26:12

@zolika78: És ha kivitelezési hiba? A kisködmön kft aki meg csinálta már nincs is :)

cooper (törölt) 2009.11.16. 15:28:41

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
Kivitelező, engedélyeztető!
ez nem politikai ügy, ennyi.

Muad\\\'Dib 2009.11.16. 15:31:27

@cooper:
Amennyiben rosszak a szabályok, vagy szándékosan kiskapuk vannak benne, akkor politikai ügy is. Ezt nem tudhatjuk, de nem is fogjuk megtudni ismerve a viszonyokat.

changebug (törölt) 2009.11.16. 15:31:51

Ne CO ez hanem, H1N1!
Vírusmarketing!
ALLÉ, ALLÉ!

freddyD 2009.11.16. 15:33:07

A kedves blogger komolyan Molnárszexuális lehet

Sztávrosz_ (törölt) 2009.11.16. 15:35:31

Az engedélyt meg illene inkább a jegyzőtől követelni, ő szokásuk megadni azt., vagy nem megadni.

margaritt 2009.11.16. 15:36:10

@Victor88: Nézz körül jobban - MOM, Újbuda Center v. mi, Eleven center, Rózsakert - kapásból csak ennyi jut eszembe.
Éltem már olyan országban, ahol az emberek a belvárosban kis beülős helyeken találkoztak, kávéztak, dumáltak. Nyáron meg tereken, parkokban.
Hétvégén egyszer autóba ültek, és a városon kívül lévő bevásárló központokban megvették, ami kell egy hétre előre. Ha valami friss tejtermék vagy kenyérféle v. hús kellett, elmentek a helyi kisboltokba, pékségbe, henteshez.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.11.16. 15:37:25

Ja és annak az értelmesnek, aki szerint városszélre kéne vinni a plázákat, mondom, hogy a város közepe, azért város közepe, mert ott van "minden".

Igazad van, nagy ötlet, hogy aki belvárosban lakik, annak legyen zöld terület meg minden! Be se hajthasson oda senki! Minden előny maradjon meg a belvárosban, a hátrányt meg sózzuk másra.

Legyen autósforgalom a külvárosban. Meg a kutyaszar is legyen ott..seperjünk mindent ki a küszöbre..bravó!

kettesszámú dolog: Én szoktam örülni, ha egy lepukkant régi épületeggyüttes helyén egy pláza lesz(vagy akár iroda) Azért örülök a plázának, mert bizony, ha kő valami, akkor be lehet oda menni. Ha esik az eső, itt az atomtél, vagy a globális felmelegedés, akkor jó találkapont. Az utca, a város része, csak annak egy "modern" formája. Ha nagyon kell, találsz tiszta mellékhelyiséget is. Ezért örülök a plázáknak. Az, hogy unalmas ruhával van tele, pont lesz.rom, nem értem hogyan maradnak fenn, de nem is érdekel.

Továbbá, demagóg duma, hogy miért nem park épült (főleg, hogy azért az alléé közelében van pár), mert te meg nem barlangban laksz. Pedig megtehetnéd.

Azért örülök az ilyen fejlesztéseknek, mert 99%ban a környezete is jobb lesz.Ha az egész plázaprojekt kész lesz, több gondozott fa lesz a környéken, mint 100 éve, mert az új épületeknél, még az irodáknál is divat rendbetenni az udvart, illetve a környezetet.

Amihez csatlakoznék és nagyon támogatnám, hogy minden új épületre csak úgy adnék építési engedélyt, ha a teteje "biotető" lenne, tehát mint a Nyugatvégnél(westend), egy komplett park lenne.
De ilyen javaslat nem nagyon van, mert ehhez már gondolkodni kéne.. Az meg nem a ti sportotok.

FGSuperman 2009.11.16. 15:40:09

nem csak azért lettek rosszul a népek, mert elfogyott az akciós kenyérpirító:-P

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.11.16. 15:41:07

@margaritt:
na már alig várom a város nevét, ne kímélj minket! Én egy svájci falucskára tippelek.. :D

Egyébként kevered a szezont a fazonnal. A pláza, az effektíve egy fedett utca. Se több, se kevesebb.

A nagybevásárlásokra a városszéli nagyáruházak vannak a tömegeknek kitalálva. Ez nálunk is így működik. Havonta fél budapest a nagybevásárlást budaörsön a madarasteszkóban teszi.

Muad\\\'Dib 2009.11.16. 15:44:45

@sanche:
Az ember azt gondolná az emelkedett monológodból, hogy Budapest a legjobb, legápoltabb nagyvárosok egyike Európában. Nos, sajnos nem. Ami pedig a kilószámra épülő plázákat illeti, az valóban szokatlan a nyugati szemnek, ezt én is rengetegszer hallottam emlegetni.

Victor88 2009.11.16. 15:45:36

@margaritt: igaz! van még pláza. de nézd meg térképen az eloszlást is

oneas 2009.11.16. 15:46:35

A mai napon zéró CO-t mértek a házban tűzoltók. A ma dolgozni nem akaró, szimuláns Sparos dolgozókat is remélem kirúgják, mert ők is megint jó nagy dugót csináltak. Így megy ez errefelé, de talán be lehet kerülni vele a Mounika show-ba. Aki ott most meg tud mérgeződni bármitől az vitte magával a cuccot, mivel kurvára mérnek mindent. :) Még hogy emberhalál,....hülye.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.11.16. 15:51:04

A szén-monoxid nem vicc. Úgy lehet megfulladni tőle, hogy közben nem fuldokolsz, legfeljebb a fejed fáj. És az a legrosszabb, hogy baromi sunyi méreg, akkor is meghalhatsz tőle, amikor már friss levegőre jutottál. Azt én is képtelen vagyok felfogni, hogy hogyan tervezhették meg ilyen életveszélyesen a rendszert, de azért néhány CO-riasztót mára már elhelyezhettek volna a szinten szétszórva, ha törődni akartak volna a bajjal. Csakhogy szarnak rá. Itt már büntetőfeljelentésnek lenne helye ám.

margaritt 2009.11.16. 15:54:48

sanche: Fordítsuk meg a dolgot - aki belvárosban lakik, annak ne legyen semmi, csak kutyaszar meg büdös?
Muszáj egy belvárosnak élhetetlennek lennie? És ha már eleve élhetetlen, muszáj még rátenni egy lapáttal? Csak a kerületben van két másik pláza, minek kellett még egy?

Budaörsön, ahol Tesco, Auchan miegymás egymást éri, az egyébként is forgalmas út mellett van (nem a lakóövezetben)- kit zavart volna?
Szerinted ha van valahol egy lepukkant épület, akkor az az egyetlen megoldás, h egy 10x akkorát építsünk a helyére? Csak plázaépítéssel lehet megoldani a tiszta WC problémáját? Csak irodaház előtt kell rendben tartani az utcát?
Igen, ahhoz, h mindenki rendet rakjon a háza táján, kitakarítsa maga után a WC-t, ne üljön autóba 100m-es útra nem gondolkodni kéne, és panaszkodni, h milyen szr itt, hanem csinálni is valamit.

indapasssucks 2009.11.16. 15:56:58

Mikor hallottál olyant, hogy az engedélyek kiadásáért/a szabályok betartatásáért felelős állami hivatalnok börtönt kapott volna?

Mert én pár hete hallottam ilyent. Meg olyant is, hogy korrupcióért kivégeztek valakit.

Na persze nem itt, vagy nyugaton. Kínában.

azekezetnelkulitelseolvasom 2009.11.16. 15:57:12

Én azt hallottam, hogy a rosszul lévők közül szinte mindenkin volt narancsszínű ruhadarab, egy pulcsi, vagy melltartó vagy bugyi stb. Érdekes azonban az is, hogy az ájultak között egy sem volt, , akin vörös színű ruhadarab lett volna!!!!!!!!!!!!!!

Marr 2009.11.16. 15:59:22

Ha az Allee a Molnár Gyula szüleménye, akkor ez Szabolcs Attila blogja? Helló Attila!

Jelezném, az Alleé és a Simplon udvar tervei és kivitelezése messze felülmúlja a közelmúltban épült és már felújításra szoruló lakóparkokét, tessék utánanézni (alaposan).

Marr 2009.11.16. 16:00:35

@oneas: Ma ott ültem az épület mellett fél órát, lehet, orvoshoz kéne mennem? :)

margaritt 2009.11.16. 16:02:46

@Victor88: Akkor minden sarokra fel kéne húzni egyet? Pláza nélkül nem élet az élet? Elvégre kínai piac sincs minden utcában, mégsem panaszkodik miatta senki.

Sem az Újbuda Center, sem a Mom Park nincs olyan messze az Allee-tól.

Pierr Kardán 2009.11.16. 16:05:24

A Westend CiciCenterben is a -3-as parkolószinttel egy "mélységben" van az élelmiszeráruház, oszt mégse fulladnak meg a pénztárosok.

Lehet valamit rosszul, meg kevésbé rosszul megcsinálni, csak ennyi a különbség...

Ráadásul a fene se tudja, hogy ki volt a 6. kerületben a polgi, amikor építették a Westendet, szóval politikai propagandára se jó :-)

orákulum (törölt) 2009.11.16. 16:06:18

nem emberbarát.. az egész egy karácsonyi vásárlási vírustámadás előtti , összecsapott, csakapénzéhségretervezett.. mozgólépcsős(éljenek a tolószékkel, babakocsival közlekedők) fos..
bunkó őrökkel, mégbunkóbb kiszolgálószemélyzettel.. /tisztelet a kivételeknek persze..
/ kibélelt mégcsaknemiszép hodály...

ezért a pénzért, nyugodtan támogathatták volna inkább az abyliti parkot.. ( www.abilitypark.hu/) vagy bármi hasznosat..
pár bölcsődét.. játszóteret, kultúrközpontot...mittom..
állééééé.......

Victor88 2009.11.16. 16:10:21

@oneas: NAGY SEGGFEJ VAGY. Az emberek életével nem szabad játszani. Remélem CO mérgezésben fogsz megdögleni

Jokkura 2009.11.16. 16:17:03

Igazatok van a szén-monoxid,dioxid nem pártfüggő ,sajnos :).Valamit nagyon elbaltáztak ,tervező kivitelező,engedélyező,műszaki ellenőr.Az elsumákolás és dolgok felfújása média és PÁRTFÜGGŐ.Plázát,idodaházat,zöld tetővel igen!,De gondozni,ápolni is kell!
Tanulság :bontás előtt kell menni vásárolni,addigra minden hibát kijavítanak. :) Sok unatkozó embernek programja lett; egy
kis "túlélési gyakorlat " :)

Volkov 2009.11.16. 16:26:37

Ez nem egy újkeletű probléma.
Ilyen létesítmények (pl. lakópark, üzletközpont) beruházásánál, már a tervezőasztalon megvan a módja az ilyen követelményeknek megfelelően kialakítani az épületet és az épületüzemeltetési (gépészeti rendszerek, BMS - "building management system" is van jobb helyeken - értsd ugy hogy egy legalább félautomatizált diszpécseres rendszer).
Már a tervek elfogadásánál az építési hatóságnak meg kell arról győződni, hogy minden szabályt betartottak, mert különben nincs elfogadott terv. Ha a terv még jó volt, akkor a kivitezés szintjén is elcsúszhat a dolog ezért van a felelős építésvezető (minden szakterületre), és műszaki ellenőri rendszer a szakhatósági engedélyezéssel karöltve. De még lehet hogy megfelelően lett kivitelezve, akkor ott lehet az üzemeltető hibája, pl. a vészelszívó, vagy a mélygarázs légforgató rendszerének a ventillátorait spórolásból kikapcsolják, vagy az automata reteszelést kiveszik (az ilyen rendszerekben van automata gázérzékelő hálózat, ami vészszellőzést indítja, ha a légforgatók teljesítménye nem lenne elég). Sajnos ez a spórolás igen jellemező, mert ezek a nagyteljesítményű ventillátorok elég sok áramot zabálnak. Vagy eyszerüen a gyors nyitásra tekintettel (hogy a mikulás előtt már teljes üzemben menjen az épület) elmaradtak vagy elcsusztak ezen rendszerek beüzemelési munkái.
Amit írtam fent az első két esetet azt elég könnyen ki lehet deríteni, elég lenne pl. az önkormányzat elrendel egy vizsgálatot. Minden építési és szerelési naplónak ÉMI bizonylatnak, anyagműbizonylatnak, gépkönyvnek, beüzemelési jegyzőkönyvnek meg kell lenni. Ezáltal SZEMÉLY szerint meghatározható a felelős, és itt mindig büntetőjogi felelősségről van szó (mind a tervező, FMV, műszaki ellenőr -netán hatóság) De ezt a vizsgálatot bármelyik szakhatóság elindithatja, pl. a munkavédelmi főfelügyelőség - mivel az ott dolgozó alkalmazottakat érinti ez a legjobban. Ebben nincs politika, ez tisztán szakmai vizsgálat, persze a sajtóérdeklődés miatt az eredményét célszerű nyilvánosan hozzáférhetően részleteiben közzétenni az Önkormányzatnak.
Az üzemeltetői felelősséget nehezebb kideríteni, de már az ügy elinditható akkor ha feljelentést tesz bárki aki pl a mentők bevittek.
Én csak azt nem értem, hogy már az első mérgezési balhénál hogy nem függesztették föl az engedélyüket amig a kivizsgálás nem történik meg. Tűzoltóság, katasztrófavédelem, építési felügyelet kudá anyi?

Volkov 2009.11.16. 16:30:41

Tehát nem nyavajgás, hanem 4-5 jól irányzott telefon, hogy történjen valami.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2009.11.16. 16:38:44

Nem is az MSZP volt, nem látjátok, gázositanak, ez tuti a Jobbik!

kena 2009.11.16. 16:43:16

@margaritt: Te ugye nem 11.kerületi vagy?
Az Újbuda center nem pláza, hanem egy fél teszkó + pár bolt, A MOM park meg a kerület nagy részéből jó 45-50 perc alatt érhető el.
TizenX éve nincs egy normális mozi a környéken.
Ezen kívül mindenki menjen el és nézze meg a környező utcákat, amiket szépen rendbehoztak.
Nem tudom mért fáj ez embereknek ...

Puncskocka 2009.11.16. 17:20:43

ez abszolút nonszensz! még mindig azon vagyok kiakadva, hogy lehetett így átadni, de ugye pénz beszél...

Victor88 2009.11.16. 17:25:42

@kena: köszönöm kena. Már kezdtem elhinni amit margaritt írt nekem.

oneas 2009.11.16. 17:39:49

@Victor88: @Victor88: Ez kábé anniyra passzol, mit hogyha képen öntenek egy bögre vízzel, te meg cunamit vizionálva hisztizel. Ha van a lakásodban gázkészülék, akkor simán lehet nálad is jelentős CO, mert a háztartási érzékelők 30-150 ppm között jeleznek. Az Allee-n a tűzoltóság szerint sem volt bőven 15 sem még a legdurvább helyen sem. Nézz utána! Erre itt néphalált meg emberek életével való játszást álmodni tudatlanság és hisztéria, mert olyan jó félni valamitől mindig, legyen az vírus, gáz, aszteroida vagy akármi más. Való igaz, hogyha a híg gázt szívja valaki, akkor lehet mérgezést szenvedni, de ahhoz tényleg sokat kell szipogni belőle. A szerencsétlen pénztárosok majd premizálva lesznek teljes joggal, amire a mai szimulánsok is megpróbáltak bejelenkezni.

Nyilván nem megengedhető az ilyen eset sem és elő kell keríteni a felelőst, de előbb az okot.

Mai nem egy bejelentés már nem több mint, egy kamu bombariadó. Ahogy tudom, már mobil gázérzékelőkkel is járják a házat és semmit nem találnak se a helyiek, se a tűzoltók, de bejelentések azért vannak és tippelem lesznek is. Gondolom már a konkurencia is elkezdett rosszul lenni. :)
Itt már mindenki rosszul lesz, aki egy kis figyelmet vagy némi pénzt akar. Nekem is kissé hasogatni kezdett a fejem. Megyek is mindjárt vissza elájulni. :)

Most jöttem amúgy sűrűjéből. Wow! A mostani esti riadónál két cigánylányt láttak el, de az egyik éppen cigarettázott már mire odatolakodtam egy kicsit. Biztos komoly gázmérgezést és sokkot kapott, de készpénzt nem. Vették a vért, majd kiderül, mint a délelőttieknél, hogy nincs a vérükben se CO, se semmi. Nekünk meg marad a dugó meg a sziréna.

Victor88 2009.11.16. 17:51:03

@oneas: még nem olvastam végig de tartom hogy seggfej vagy. majd írok ha elolvastam mit írtál hátha megváltozik a véleményem

Victor88 2009.11.16. 18:01:13

@oneas: ha te is napi 14 órát dolgoznak CO és egyéb gáz környezetébe (mert átlagba ennyit vannak a spar dolgozók átlagba bent a megnyitó óta) te is kezdenél izgulni, hogy mikor halsz meg. Felgyülemlik a szervezetben és lehet, hogy nem az áruházban leszel rosszul hanem kint az utcán. Nézd meg majd mi lesz most pénteken meg szombaton. Álljál lent te is annyi ideig mint a dolgozók és meglátjuk szimulálsz-e. De hogy ne okozzunk fennakadást )dugó meg sziréna) hozzád nem hívunk majd mentőt. Hátha teljesül a vágyam.

A fejed meg a sok hülyeségtől hasogat amit irogatsz.
Olvasd el mit írt volkov 16:26kor

oneas 2009.11.16. 23:58:51

@Victor88: Jobban olvasd el , amit írok. A pénztárosok valóban elszenvedői voltak ennek a blamának és ahogy olvasom kártalanítják is őket. A gond azzal van, hogy itt többen előadják az életveszélyt, a néphalált meg az, hogy a többen a 0 CO-ra beájulva kihívatják még a katasztófavédelmet is, hátha leesik egy kis mellékes és ezzel hazavágják az egész környéket. Fogd fel mekkora különbég van a szennyezett levegő beszívása (ami nyilván felelősökért kiált) meg vizionált belehalás között. NEM lehetett belehalni ebbe! Ha kinn vagy a buszmegállóban sokkal mérgezőbb levegőt szívsz. Itt sajnos a hosszú idő miatt alakultak ki a tünetek, amit nyilván meg kell szüntetni és meg kell előzni, de abban a koncentrációban képtelenség egyszer csak összeesni és meghalni, mivel még a tűzoltóság is azt mondta, hogy az egészségügyi határérték alatt volt bőven mindig gáz. Ordító hiba, hogy egyáltalán lehet ilyen, és mint írtam előzőleg, elő is vesznek mindenkit, akinek köze lehetett hozzá, (azóta feljelentés van belőle hivatalból, olvashatod bárhol).
Volkov hozzászólása szép eszmefuttatás, (bár nem tudom mi köze az életveszélyhez) de ha ott lettél volna, amikor történt a dolog akkor vágnád, hogy a garázsventillátorok mentek, mint a barom, láttad volna, hogy a plafon televan mindeféle tűz, füst meg még x érzékelővel. Egy CO gyár termelését is visszahígitották volna az eü határérték alá. Aki pár órát volt benn garantáltan nem vett észre semmit, mégis mérgezett vásárlókról, meg sose látott életveszélyről szólt itt minden. Az ott lévő szerencsétlen (szerencse nélküli) alkalmazottak jól meg lettek ijedve és igencsak érthetően. Igazuk is van, ha hőzöngenek és igenis kártalanítsák őket, ha ilyen helyzetbe kerülhettek, de a dolgokat a súlyosságuk helyén kell kezelni, nem ekkorára fújni. A nyilvánvaló szimulánsokat meg rúgják seggbe! Jelzem, olyan nincs, hogy később leszel rosszul a CO-tól. Az a véred pillantnyi CO tartalmától függ és az érintettek amíg az épületen át a felsőbb szinten kimennek az utcára a szűrt belső levegő miatt már tisztulni kezdenek. Ja, meg ráadásul másnap. A legmegviseltebbeknek is csak javasolták a kórházi bennmaradást a tényleg érintettek közül.
Meg fogom nézni pénteken is és szombaton is mi lesz, mert nem lesz semmi,legfeljebb néhány idióta a fölhözveri magát, hogy ő már a CO szagát is érzi, miközben egy NASA központ figyeli a levegő összetételét. Ha ott ekkora cirkusz után bármi lenne, akkor tényleg barmok. Vágod, hogy 200 millió EUR van benne? Gondolkodjunk! Kinek jó az, ha ilyen értékű kolbászfüstölőként tud csak üzemelni egy ekkora épület? Ne félj ekkora pénzért mindenki kezét-lábát töri a probléma megoldásáért, abban biztos vagyok. Ez nem állami cucc, ahol nem ültetik le, ha kell a felelőst és nem lehet csak felfelé bukni.

Volkov 2009.11.17. 00:52:01

Lehet hogy nem kerekedett ki a mondanivalómból.

Az összes mélygarázsos építménynél adottak ezek a problémák, amit jól bejáratott mérnöki megoldásokkal és műszaki-jogi szabályokkal kezelni lehet és kezelik is. És ellenőrzik is.

Az hogy annak ellenére lettek az emberek rosszul, hogy mentek a ventillátorok, akkor ez azt jelentheti, hoy pl a tervező allméretezte a rendszert. Kb. egy napos a teljes rendszerre kiterjedő méréssel egyszerűen kimutatható. Egyébként a hűvösebb levegő is lehet okozója a gáz lokális feldusulásának.

A munkaegészségügyi viszgálatoknál, pedig a hosszútávú hatásoknak ki kell derülniük, Ezért van rendszeres jelleggel - csak komolyan kéne venni a dolgozóknak is.

A másik a szociális tényező, hogy az emberek már is jobban köhögnek, ha tudják hogy infulenza járvány van. Sajnos a hülyeség és kapzsiság kiszürésére eddig nincs megbizható műszaki megoldás, ezt a szociológusokra biznám.

A mai agyonszabályzott építési engedélyezésünknek gyakorlatilag ez az egyetlen kézzelfogható előnye (pl. nálunk nem szoktak középületek összedőlni vagy vonatok sorban kisiklani mint pl. a távol keleten), ezzel szemben a szabályozás átláthatatlansága, és kurvára elbürokratizálása ennek az ára. Én kivitelezésben is dolgozó/dolgozott mérnökként mondom nektek, ezeket csak az tudja napra készen fejben tartani aki kvázi napi szinten ezzel foglalkozik, ez egy külön szakismeret (mint pl a közbeszerzések bonyolítása az összes FIDIC-es baromsággal együtt). A szabályozások szakmai meglapozottsága nehezen vitatható, és a szigorúságáról annyit,. hogy szinte minden terülten szigorubbak az aurópai vagy tengeren túli normáknál. Mind azért van hogy ti akik használják ezeket az épülteket vagy utakat stb, vagy a melósok akik pl. egy erőműben dolgoznak, vagy a fogyasztók akik az erőművek "termékeit" fogyasszátok (és még sorolhatnám) . a lehető legkisebb kockázatnak legyenek kitéve. Amikor meg pláne valamilyen uj veszélyforrásra derül fény, ne adj isten baleset miatt, akkor a szakmai szervezetek ezekre ugymond érzékenyek. Viszont a szabályozás elbürokratizálásával, gyakori átszervezésekkel, politikai döntésekkel (csak hogy a metrót említsem), a hatósági nyilvántartási rendszerek összehangolatlanságával (pld. földhivatal, ingatlannyilvántartás) stb. nem könnyítik meg a munkánkat.

Abban igazat oneasnak, hogy a magánvállalkozásnál több esély van a szigorú felelősségre vonásra. Tapasztalataim szerint pontosan itt van az hogy, ha valaki elbasz valamit, akkor fejek hullanak. Ebben az esetben mi történhet:
az üzleteknek elég kacifántos bérleti szerződéseik szoktak lenni. Ha most emiatt a balhé miatt úgymond a bérbeadó nem szolgáltat, itt már olyan összegekről van szó, ahol a bérlő bármilyen kiesését a bérbeadón megpróbálja visszaszedi. A bérbeadó vagyis az üzemeltető kevesebb pénzhez jut: a finanszirozás törlesztése vagy, az üzemeltető személyzet fenntartása bajba kerül, akkor a tulajdonos meg fogja keresni, hogy ki baszta el, és akár a kivitelezésben sáros céget elő fogják kaparni, vagy az üzemeltetőt is előszedik. Annak idején volt már erre példa ha jól emlékszem a Campona nyitásakor is.
Ezzel szemben pl. mi megy az NFÜ-nél. Az eu megvágta őket 5 millás bírságra, mert elbaszták a tenderezést, szerinted személyi következményei lesznek?

Egyébként a kezelőcégnek lenne itt az érdeke hogy ennek a dolognak a végére pont kerüljön, azzal hogy vizsgálatot indít.

A konkurencia harcról meg annyit, hogy pl. tudtátok, hogy a Dunaplázában az elmúlt időszakban szinte mindennapos volt a bombariadó? És persze legtöbbször a leggerinctelenebb időpontokban este 8 után, amikor főleg a boltokban dolgozó alkalmazottak szívtak emiatt (mert nem zárhatnak be amíg az átvizsgálásnak nincs vége, viszont mindenkit kihajtanak az épületből, igy a dolgozók egy része haza sem tud menni csak órákkal később éjszaka, mert ki kell várniuk a végét)

teljesenertelmetlen (törölt) 2009.11.17. 09:49:43

A sok baromnak mondanám, hogy ha a megnyitón kiáll a beruházó vezetője és néhány szóban átadja az épületet, akkor senki nem tudna molnárgyulázni.
Ellenben az történt, hogy ez a fasz egy hatalmas kampány rendezvényt csinált a megnyitóból, és úgy adta át, mintha az övé lenne, amit kegyesen a nép rendelkezésére bocsát.
Csakhogy beütött a gebasz, hullanak az emberek az ő "városközpontjában", sunyikám meg lapít mint szar a fűben.
Na csak ennyi a probléma molnárgyulával. Ha megnyitón jól jött a PR felhajtás, akkor most is tolja oda az arcát a szarba.

teljesenertelmetlen (törölt) 2009.11.17. 10:22:13

Azért az már kezd szánalmas lenni, hogy mennyire nem jön be semmi mostanában a maszop-szadesz párosnak: azt hitték csórikámék, hogy javítanak pár tizedet a népszerűségükön, ha odatolják az arcukat a legújabb fogyasztói akól megnyitásához, aztán csak a botrány ragadt hozzájuk megint. Klasszikusokat idézve: minek mentek oda?

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.11.17. 13:04:05

@Marr: "Jelezném, az Alleé és a Simplon udvar tervei és kivitelezése messze felülmúlja a közelmúltban épült és már felújításra szoruló lakóparkokét, tessék utánanézni (alaposan)."

Jelzem, akkor te nézz utána alaposan az Allee kivitelezésének, mert láthatsz még ott csodákat. Ezek az esetek a jéghegy csúcsán vannak...

ujbudablog 2009.11.17. 15:54:06

Nem csökkentve a helyzet komolyságát, de hol voltak eszméletlenül fekvő emberek?
Ez csak urbán legend...
Sokan persze szerették volna hogy így legyen és lehessen minél jobban kiabálni.
Doma, Gellért már ti is hazudtok? :)

Divalatina 2009.11.18. 12:33:26

Jajj nagyon gázok vagytok..:)

ebben a kerületben bármi rossz történjen is valahogy mindig mindenről a polgármester tehet. ehhez mégis mi a fene köze lenne?

teljesenertelmetlen (törölt) 2009.11.20. 08:49:59

@Divalatina: akkor csak neked még egyszer:

A sok baromnak mondanám, hogy ha a megnyitón kiáll a beruházó vezetője és néhány szóban átadja az épületet, akkor senki nem tudna molnárgyulázni.
Ellenben az történt, hogy ez a fasz egy hatalmas kampány rendezvényt csinált a megnyitóból, és úgy adta át, mintha az övé lenne, amit kegyesen a nép rendelkezésére bocsát.
Csakhogy beütött a gebasz, hullanak az emberek az ő "városközpontjában", sunyikám meg lapít mint szar a fűben.
Na csak ennyi a probléma molnárgyulával. Ha megnyitón jól jött a PR felhajtás, akkor most is tolja oda az arcát a szarba.

Divalatina 2009.11.20. 11:02:56

és gondolom ezt is azért linkelted be mert erről is a polgármester tehet igaz -e?

Meggi1 2009.11.21. 20:25:28

Szidjátok csak nyugodtan (a polgármestert)
majd én megvédem Tőletek..:)

fűrészpor · http://www.pallas70.hu/tanfolyam/aruterito-tanfolyam.php 2009.12.14. 11:45:08

Legalább hamar kiderült, hogy hiba van. Egyébként nem csak a polgármester a hibás, hanem az ellenzék is, hiszem a mindenkori ellenzék szerepe, hogy a szemét a döntéseken tartsa és megvétózza a hibás elgondolásokat. Persze a pártok csak akkor tudnak fújni egymásra, ha a haladás elé kell akadályt gördíteni. Ha valamiből pénzük lesz., akkor mind a ketten csöndesek maradnak. Gondolom az építtetőtől megkapták a maguk cukorkáját és ennyi elég volt.
süti beállítások módosítása