Tegnap a Dunába ugrott egy férfi az A38 hajóról. Egy óráig kereste a rendőrség, de nem találták meg.
A blogunk postaládájába érkezett dokumentum szerint az A38 szórakozóhely létesítési engedélyéhez a XI. kerületi önkormányzat a következő kikötést tette:
"A hajóra érkezők a szárazföld felé nem távozhatnak illetve - a személyzet kivételével - a szárazföld felől vendégek nem érkezhetnek."
Az, hogy mindennek ellenére hogyan működhetett és működhet a szórakozóhely, az újabb kérdéseket vet fel Újbuda életében. Mindenesetre jó ha tudjuk, hogy évről évre állami és önkormányzati tízmilliók érkeznek a hajót üzemeltető kft-hez illetve annak 100%-os tulajdonában lévő közhasznú társasághoz, a tulajdonosi körben egy panamai offshore cég is található. A hajót támogatja többek között Demszky Gábor a fővárosból, Molnár Gyula Újbudáról és Hiller István a Kulturális Minisztériumból. A politika minduntalan ott ólálkodik a hajó körül: például fórumot tartott rajta a Gyurcsány-Hiller páros is.
Tavaly előtti hír, hogy a budapesti fürdőtársaság igazgatóságába bekerült Bognár Attila, az A38-as hajó igazgatója, aki Demszky Gábor főtanácsadójának, Mesterházy Ernőnek az üzlettársa.
Demszky 2006-ban így nyilatkozott az A38 kérdésére: "Az A38 Hajó igazi kultúrmissziót testesít meg, egy igazi elhivatottság példája, amikor nem állami támogatásból, hanem saját eszközökkel vág valaki bele egy olyan ügybe, amelyben hisz."
Az A38 és a Zászlóshajó Kft 2004-ben 50 millió forintot kapott az átláthatatlan támogatásairól ismert SZDSZ-es minisztériumtól, az IHM-től. De ugyanebben az évben támogatta a szórakozóhelyet mintegy 13 millió forinttal az IHM-mel közhasznúsági szerződésben álló NT Nonprofit Közhasznú Kft. is.
2006 óta a főváros is rendszeres évi húszmilliós támogatást nyújt, ahogy az Oktatási és Kulturális Minisztérium is mindig mélyen a zsebébe nyúlt, hiszen busásabb években negyvenmilliót, de még tavaly is húszmilliót adott a hajónak. 2008-ban a Molnár Gyula vezette kerületi önkormányzat 8 milliós támogatással szállt be a buliba.
A Zászlóshajó Kft. 2007-ben 455 milliós nettó árbevételre tett szert és 54 millió forint adózott eredményt ért el. Ez az összeg nagyobb mint amekkora bevételt a hajó mellett üzemelő és sokkal ismertebb Zöld Pardon ért el ugyanabban az éveben.
Az Index tavalyi cikke hozta nyilvánosságra, hogy a Zöld Pardon és a Rió négyszer akkora területet használ, mint amekkorára jogosult. Úgy tűnik a a legális körülmények megteremtése ebben a kerületben senkinek sem megy, a politikával nyakig összefonódott tulajdonosi köröknek egyáltalán nem érdeke tiszta viszonyokat teremteni.
Blogunk mindent megtesz azért, hogy Újbudáról eltűnjön a korrupció és a kerületi szívességek világát a nyilvánosság elé tárja. Aki információval segítené munkánkat, annak levelét várjuk az ujbudablog[at]gmail[dot]com email címre.