Újbuda feketén fehéren

Amiről a kerületi sajtó hallgat, mégis fontos. Az árnyoldal blogja. ujbudablog[KUKAC]gmail[PONT]com

Linkblog

Friss topikok

HTML

Időzített metróbomba

2009.04.14. 17:45 | UjBuda | 45 komment

Demszky Gábor már valószínűleg a városháza börtönpincéjének megőszült, szakállt növesztett lakosa lehet, mikor 2039-ben próbaútra indulhat a négyes metró. Mostanában nem múlik el úgy hét, hogy fel ne hívná valamely metrótudós a figyelmet a függőben lévő brüsszeli támogatásra, amitől az egész projekt léte függ.

A mai nap elszörnyülködtető híre, hogy a Bamco leállt az építéssel, s el akarja vinni a fúrópajzsokat, mert nem látja biztosítottnak a projekt finanszírozását. Egy kis újbudai példát hozunk, hogy a töketlenkedés, a szándékos hazugságok és a lopás lehetőségének keresése miatt hová fajult az alagútfúró bohózat. Egy ilyen hatalmas beruházásból még többet akarnak kilopni, mint az autópálya építésekből, hiszen a metró a főváros közepén, mindenki szeme láttára épül, Budapest tanult tolvajai pedig mindent megtesznek, hogy újabb és újabb lopáslehetőséggel kecsegtető jogilag csűrt-csavart követhetetlen elemeket csempésszenek a projektbe.

A metróépítés szerves részét képezik a metróállomások mellett épülő mélygarázsok építései. Ilyen garázst terveznek a Gellért térre is, ami külön érdekességeket tartogat. Mint minden normális építkezésnél, úgy itt is létezik egy szabályozási terv a területre, ami meghatározza, hogy mekkora garázst lehet építeni. Persze a szabályozási tervet a garázst tervező mérnök figyelmen kívül hagyta és úgy adta be engedélyezésre a terveket, hogy azok nagyobb garázst ábrázoltak, mint amekkorát a jogszabályok megengednek.

A tervek benyújtása kötelező eleme az uniós támogatásra benyújtott pályázatnak, így ha a szabálytalanul benyújtott terveket a jogszabályok szerint eljárva elutasítanák, akkor az egész brüsszeli finanszírozás kerülne veszélybe. Márpedig rég el kellett volna utasítania az engedélyező hatóságnak a terveket. Ezt persze - félve a nagyobb botránytól - nem tették meg, ezért egy másik úton próbálják átnyomni a nagyobb mélygarázst. Molnár Gyuláék módosíttatni akarják a szabályozási tervet, hogy a mélyparkolóhoz igazítsák a jogszabályokat, felborítva minden ésszerű tervezést, veszélyeztetve a Műegyetem rakpart világörökségi védelem alatt álló területét és az egyébként is süllyedő műegyetemi épületeket.

A cikk kereteibe az most bele sem fér, hogy a mélygarázsok tulajdonjogát és üzemeltetési jogát hogyan akarják majd kiszervezni a metróépítés mindenható politikusai és urai. Hogy hogyan kerül ki az önkormányzatok kezéből mindaz, ami nyereséggel kecsegtet, s hogyan marad ott minden, ami ráfizetéses. Pedig ez is megérne egy-két misét.

· 1 trackback

Címkék: metro demszky gyula molnár gábor pártfinanszírozás 4 es újbuda

A bejegyzés trackback címe:

https://ujbuda.blog.hu/api/trackback/id/tr421061379

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Reakció - polgári underground 2009.04.15. 08:39:33

Fúrópajzsok menni haza? - Ilyen ország pedig nincs CLVII. Nehéz idők járnak Budapest fúrópajzs-fetisiszta főpolgármesterére. Hunvald György akadályoztatása miatt az MSZP-SZDSZ koalíciónak többsége, Budapestnek pedig 2009-es költségvetése nincs, hiába…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tripanek (törölt) 2009.04.14. 19:24:13

Már eddig is horror pénzt lophattak ki, és szinte sehol nem áll az épitkezés a negyedhosszú lukat leszámitva.

Kiváncsi leszek, lesz-e számonkérés...bizakodom.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.04.14. 19:34:22

Nekem az külön tetszik, hogy a budai oldalon két tervezett (Móricz- Bocskai út) megálló között 300 méter van. Miközben a metrószerelvény egyébként 100 m hosszú. Ügyes.

kacsa! 2009.04.14. 19:46:47

Remélem egyszer Molnár Gyulát is utoléri a végzet és kattan a bilincs. Már rég kiérdemelte.
A metró4 meg alighanem az elmúlt évek legnagyobb "aranybányája", hatalmas összeg tűnt el az alagútban...

Sean 2009.04.14. 19:49:40

Egy ilyen projectért Kínában legalább 10 ember kivégeztek volna Demszkivel meg a többi majommal az élen (államilag persze). Tiszta szégyen, hogy ezt engedte a Magyar Társadalom és hogy engedi tovább.

Egyébként, most van egy kurva jó alagútunk arra, hogy belesuppasszuk a szó szerint drága politikusainkat és berobbantsuk a kiljratot. Szép elmék és nagy tanulság lenne ez a Magyar Népnek és a leendő Gyucsány Ferenc klónoknak....

Számonkérés persze nem lesz. Vagyis de:
-Gábor, meg lett az a 100 milla a családnak amit akartál?
-Igen Ferikém! Ja utaltam Neked a 200-at.
-Köszönöm Gáborkám.

Dzsok 2009.04.14. 20:08:27

re: Cyr

Igen a Bocskai úti metrómegálló kb. 300m-re van a Móricz Zsigmond körtéri megállótól, és tegyük még hozzá, hogy a két metrómegálló felett egy két éve teljesen felújított villamosvonal van amelyen négy féle villamos közlekedik, amelyeket a metróberuházás után sem fognak szerencsére megszüntetni.

Normális országban egy ilyen botrányos 1970-es években megtervezett állomáskiosztás, önmagában főpolgármesteri lemondást eredményezne. Az EU részéről is nyilatkoztak igaz diplomatikusan úgy fogalmaztak, hogy az állomáskiosztás és az utasforgalmi adatok messze nem optimálisak.

Demszkyt és metróberuházásból többmilliós végkielégítéssel távozó, magyar államot milliárdokkal megkárosító embereket felelősségre kell vonni. A munkájuk minőségét az alábbiak is jól szemléltetik:
"4-es metró: Napi 47 milliót veszíthet a BKV"
index.hu/belfold/budapest/0111m4fvmtr/?rnd=719
"Az InfoRádió megkereste Gulyás Lászlót, aki a szerződéskötések idején a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője volt, de ő nem emlékezett a pontos kötbérarányokra. Gulyás László egyébként január elején távozott a metrócégtől, 12 millió forintos végkielégítéssel. "

tripanek (törölt) 2009.04.14. 20:11:58

Ideges lehet a mi Gabink, mert majdnem megfejelt egy rámenős riporternőt délután.

Borzongatóan érdekes volt, sztem youtubeon hamarosan video is lesz.

states 2009.04.14. 20:16:01

Ez valami magyar átok, hogy nekünk miniszterelnökökből és főpolgármesterekből is kizárólag korrupt idióták jutnak. de egyre gyanúsabb, hogy ezeknél már csak a választópolgár idiótább, aki megválasztotta őket...

abszint86 2009.04.14. 20:23:31

A Rákóczi-téren épülő állomásnál két fa megvédése miatt 100 milliós nagyságrendű többlet költség keletkezett. Kérdem én, hogy miként költhetik az adófizetők pénzét ennyire fölösleges dolgokra??? A legnagyobb vicc, hogy a két fa közül esküszöm ma úgy láttam, hogy nem hajtott ki az egyik. De a többi védett fa is betegesnek látszott. Nem is hiszem el, hogy ilyen van. Grat sötétzöldek.

A másik: miért kell látszóbeton, pókhálós födém? Mi köze az építészeknek a mélyépítéshez?? Madridban miért tudják a funkciót nézni, mi miért nem? Grat építészek és politikusok.

marosy 2009.04.14. 20:36:24

@states: Az a sok geci aki megválasztotta őket, kezdi érezni a zsebén, hogy mégsem volt jó a választásuk. Az a sok retardált csak a zsebére hallgat, észérvek náluk nem számítanak.

Gazz 2009.04.14. 20:46:57

@states: Minden országnak olyan vezetői vannak, amilyet megérdemel.

eurOP · http://www.eupalyazat.blog.hu 2009.04.14. 20:47:10

A 4-es Metro brusszeli palyazatanak korulmenzei sem voltak egyszeruek.. Hogy milyenek?

eupalyazat.blog.hu/2008/08/13/befutott_a_4_es_metro_brusszelbe

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2009.04.14. 21:11:57

" Sean 2009.04.14. 19:49:40
Egy ilyen projectért Kínában legalább 10 ember kivégeztek volna Demszkivel meg a többi majommal az élen (államilag persze)."

És ne feledjük, hogy Demszky korábban maoista volt. =)

Kenguru 2009.04.14. 21:29:54

Szofia korabban evtizedekig(!) fel volt turva egy regen elkezdett de abbahagyott metroproject miatt.

Gyerunk barataim, tenyuk a dolgunkat, mi se maradjunk le a bolgaroktol.

states 2009.04.14. 21:45:28

Ebben a 4-es metróban, mint cseppben a tenger ott van az egész magyar baloldal, Demszkytől Gyurcsányig, a völgy nélküli völgyhídaktól a hegy nélküli alagutakig. Korrupciótól korrupcióig, Bajnaitól Hajdú-Bétig...

jack o'neill 2009.04.14. 21:49:20

Ez szánalom!
Ez az egész nyamvadt M4, egy tragikomédia! Hűen tükrözi a szép magyar valóságot!
Itt ez a szánalmas, kotonszökevény, szabad, demokrata, aki a már megkóstolta milyen a "Keleti éden", köszönhetően annak, a több mint 500 mrd Ft-nak, amit ebbe a "projektbe" öltek.....
És akkor még ott a sok "felelős, választópolgár", aki ezeket megszavazza....
Hogy sz*rnának fagyott sünt........

ZBR 2009.04.14. 22:32:51

@abszint86: 100 millió? Bocsi, az semmi. Aprópénz, tényleg.
A BAMCO HARMINCÖT MILLIÁRDról beszél!

Higany 2009.04.14. 22:35:19

@Cyr: az a 300m amúgy is kb két buszmegálló egymástól való távolsága...

Netuddki. 2009.04.14. 22:41:44

@states: Most mit bántod a völgyhidat. Micsoda szép panoráma nyílik onnan Tihanyra. Bámészkodott a sok szájtáti az avatáson.
Kár, hogy a kocsiból nem látszik a szalagkorláttól. Amúgy is az utat kell nézni.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2009.04.14. 22:47:17

Én szeretném megköszönni Demszky úrnak, hogy immár közel 20 éve töretlen lelkesedéssel munkálkodik érettünk. Mélyen átérzem, milyen terheket visel, mikor budakeszi lakosként naponta ingázik a fővárosba, hogy segítsen egyre jobbá és szebbé tenni azt. Elhatárolódom az előttem megnyilvánuló hangos kisebbség mondanivalójának stílusától és tartalmától. Én, aki még meggyőződésből jártam a május 1-i felvonulásokra, még tudom, milyen érzés, mikor együtt dobban az ország szíve. Igen, új metrók, új gyárak és öntödék kellenek! A szorgos munkáskéz nem akar pihenni!! Nem engedhetjük, hogy a kétkedés árnya közénk lopódzzon. Nem ronthatjuk el a kedvünket azzal, hogy a Sangria-mámorban fetrengő Madridban vagy a baráti Pekingben jóval olcsóbban készítenek jobb metrókat. Én külön köszönöm, hogy a Bocskai úti megállóra is gondoltak. Én évente kétszer járok arra, mikor meglátogatom egy régi harcostársamat, akivel még együtt agitáltunk a kulákok ellen, és mondhatom, előre örülök, hogy nem egy koszlott villamosmegállóból, hanem egy csupa üveg metróállomásról sétálok el hozzá. Úgy érzem, a hazánk felemelkedéséért a Csepel Művek alkönyvtáross-helyetteseként vívott személyes harcom után ez a legkevesebb, ami jár nekem.
Tisztelettel Kovácsné Böbe, avagy kovbobe@kapcsolat.hu

valójábannemberci 2009.04.14. 22:48:35

Gödör 2. A világ legnagyobb, igazi underground klubja lehetne. :]

____ 2009.04.14. 22:51:39

hajra bulgarmagyarorszag

Moon_Safari 2009.04.14. 22:58:38

a molnár gyulának már a rio meg a zp miatt rég kellett volna kattanjon az a bilincs... 6000 nm-t használnak, 1500-at bérelnek évek óta... egész goldmann györgy teret szétcseszték... korrupció :(.

Hozzászóló 2009.04.14. 23:14:27

Na, csak a kötözködés kedvéért, emlékeztem a mi vonalunkon két nevezetes állomásra, gondoltam előkeresem a tényeket:
"The line holds one notable record for the London Underground system - the shortest distance between adjacent stations by rail - is the 0.26 km (0.16 miles) between Leicester Square and Covent Garden."
Azaz Leicester Square és Covent Garden mindössze 260 méterre van egymástól.
Bár való igaz, nem a hetvenes években építették, hanem 1906-'07-ben.
És Covent Gardenben igazi élmény lépcsőzni a lift helyett, mert baszott hosszú a lépcsősor.
Na.

Meggyes a hibás · http://meggyesahibas.blog.hu 2009.04.14. 23:18:43

A mélygarázsokkal csak a baj van... nálunk dupla áron sikerült venni néhányat... 1 helyett 2 milliárdért.

meggyesahibas.blog.hu/2009/04/01/473_parkolohely_1_18_helyett_2_3_millardert

S. Annyi 2009.04.14. 23:22:42

Szarok rá! Ne legyen kész! Duna alatt kocsma, barlangbulik 570 milliárdért. A világ legdrágább szórakozóhelye lesz. Ehhez képest Patásorbán bányája homokozó. Köcsög, soktojásos demszky.

Kalmár 2009.04.15. 00:22:51

Ez a pali valami kátyú készítő lehet.
Nekikezdett egy Nemzeti Színháznak, lett belőle egy gödör.
Nekikezdett egy metrónak, úgy tűnik lesz belőle egy gödör.
Rá kellene venni, hogy próbáljon gödröt építeni....ki tudja, hátha?

Csak ne vízszintesen építenék, hanem függőlegesen.
Legalább lenne egy jó kút : -)

sroc 2009.04.15. 00:35:12

Az biztos h több turistát hozna ha underground gödörflash 2 lenne belőle. büszkén mutogatnám a külföldi haverjaimnak. Az árán viszont szarrá röhögnék magukat, főleg a spanyolok

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.04.15. 00:52:19

Tombol a szocializmus az állami cégeknél...

magyar-magyar szótár 2009.04.15. 07:19:31

Az autópályákból a Jógyerekarcok 40%, a büdös óbbányokokok 15%-ot vettek le.
A metróépítésbe azonban nehéz al-al-alválalkozókat bevonni.
Most durván 1000 milliárdnál tart a prozsekt.
Ennek 40%-át lenyúlni művészet lenne, főleg úgy, hogy a talajvizsgálati eredmények köszönőviszonyban sincsenek a valósággal.
Azért ilyen könnyű büntetést nem mérnék Demszkyre, inkább folyamatos felolvasást tartanék néki az eredeti SZDSZ politikai passtzusaiból, mondjuk a Szabad Kezdeményezések Hálózatá-tól a 15 évvel ezelőttiekig.
MKondjuk.. ö.. Fodor gaboka olvasná föl neki. (Drums on Horn Gabi bá')

kamasuka 2009.04.15. 07:24:32

@abszint86:
Nézd meg a stockholmi metrót! Sziklafal még a dekor is (mert ott van). Olcsó, de sokszor még éjjel 3kor is jár ...

kamasuka 2009.04.15. 07:27:00

@kamasuka:
Semmi cicoma, semmi extra, csak a lényeg a lényeg. Ja, és a frekventált állomásokon beléptetőkapuk is vannak, őrrel, rendőrrel, minimális eséllyel a bliccelésre, blablabla ...

kamasuka 2009.04.15. 07:45:21

@magyar-magyar szótár:
Elég lenne neki tíz perc katolikus rádió és máris megtérne.

Yasashi Tanuki 2009.04.15. 07:51:28

"Minden országnak olyan vezetői vannak, amilyet megérdemel."

@Gazz: Ez egy ál - Széchényi idézet amit a ballibek előszeretettel használnak a saját korruptságuk igazolására.

nemöszöd 2009.04.15. 08:24:08

Tulajdonképpen leszögezhetjük: ilyen bivalyerős ország nincs még egy, mint a mi hazánk. Mert ugye, szétverték a teljes termelő szektort, a piacokat eladták, kvázi gyarmattá váltunk... és akkor itt van még nekünk egy dilettáns barmokból és köztörvényes bűnözőkből álló "elit". Hát mutasson nekem bármi hasonlót a világban! Ehhez persze MI is vastagon kellettünk...Azt kapjuk, amit érdemlünk. Ennyi.

endre69 2009.04.15. 08:39:10

"Az országban dög rohad!
A hazugság folytogat!
A mocsok, a piszok, a szemét az úr,
A gyomrom kifordul!
Mindenkinek elege lett,
Tiszta víz kell,
Patkányok közt hová lett az ember!
BŰZ VAN! BŰZ VAN! BŰZ VAN!
Orrfacsaró!
BŰZ VAN, BŰZ VAN, BŰZ VAN!"

icelpro (törölt) · http://mousepad.blog.hu 2009.04.15. 08:52:37

@kamasuka: Aligha tetszene ez a budai oldalon a kiscelli agyagnak ... :o)

endre69 2009.04.15. 09:51:28

A legfrisebb leminősítés szerint már Botswana ism megelőz minket! Emberek! Irány Botswana! Már ott is jobb életszínvonal van!

rózsaszínlazac · http://szexmanifesto.blog.hu/ 2009.04.15. 10:00:18

azért nem lehet a rosszkedvetek minden szőrszálát a demszkyre nyomni, vannak dolgok, amiért ti magatok vagytok felelősek és nem a másik, és vannak dolgok amiért még a demszky sem tehet, bár kétségtelenül végsősoron felel

kötözködő 2009.04.15. 11:02:07

Nem is a Móricz-Bocskai távolság a leginkább gáz, hanem a Kálvin tér és a Fővám tér közötti "közelség". Oda egy közös megálló kellett volna, kétoldali feljárattal (vagy plusz egy kis mozgójárdával) a két térre.

minimalista 2009.04.15. 11:26:16

Mi az,amiből ha elveszel nagyobb lesz?

-Nemtom

-Hát a gödör! :D:D
süti beállítások módosítása