Újbuda feketén fehéren

Amiről a kerületi sajtó hallgat, mégis fontos. Az árnyoldal blogja. ujbudablog[KUKAC]gmail[PONT]com

Linkblog

Friss topikok

HTML

Molnár Gyula bankmentő csomagja

2009.03.24. 14:00 | UjBuda | 44 komment

Molnár Gyula egy rendkívül szimpatikus úriember társaságában állt ki a bankok érdekeiért a minap. Most épp a bankrablások kapcsán keletkezett médiaszelet lovagolta meg. Idézzünk egy kicsit a sajtóhírekből:

1. "A XI. kerületi önkormányzat 70 millió forintot különített el a térfigyelő hálózat fejlesztésére, különös tekintettel a bankfiókok környékére - mondta Molnár Gyula (MSZP)."

2. "A közterületek rendjének javítása a célja az "Új rend Újbudán" programnak. Molnár Gyula polgármester ennek részeként a térfigyelő-kamerák "átprogramozásával", új kamerák telepítésével is védené a bankokat, a bankok ügyfeleit."

3. "Azonnali intézkedésként a kerületi térfigyelő kamerák működését úgy változtatják meg, hogy azok a bankfiókok és -automaták környékét intenzívebben ellenőrizzék, illetve az új kamerák telepítésénél kiemelten kezelik majd ezeket a helyszíneket - tette hozzá Molnár Gyula két bankhivatal közelében, az utcán tartott sajtótájékoztatón."

4. "170 milliót költ Újbuda új térfigyelő kamerákra. Ez nagyjából 150 új kamerát jelent. Azt mondják azért, mert túl sok a bankrablás."

Büszkék lehetünk a polgármesterre, hogy ahelyett, hogy az utcákon randalírozókat és a házakba betörőket üldözné, a meglévő kamerákat irányíttatja a bankokra és ráadásként plusz 70 illetve 170 milliót költ el a bankok védelmére. Teszi ezt akkor, amikor 2008-ban az egy évvel korábbihoz képest 23 %-kal nőtt a kerületben a betöréses lopások száma.

Valahol megértjük, hogy a banklobbi az államokat bankmentő csomagok elfogadására kényszerítette, de hogy helyi szinten is a bankok szolgáivá váljunk, az már érthetetlen. Reméljük, a kerület szocialista és szabaddemokrata vezetése nem így próbálja visszaszerezni a válságban elillant megtakarításait.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujbuda.blog.hu/api/trackback/id/tr281022309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr Kangörény 2009.03.24. 20:21:43

Végre nem csak nekem cseszi a csőrömet ez a baromság. Tényleg sok lett a bankrabás mostanában, de a bankoknak van pénzük arra, hogy használható kamerákat telepítsenek a fiókjaikba. Ez a saját érdekük is lenne. Önkormányzati pénzeket bankokra pazarolni tragikomikus.

dw1 · http://bpcity.hu 2009.03.24. 20:48:09

sima albertfalvi kertesházban sem lehet már nyitvahagyni a kertkaput, egyik reggel azt vettük észre, hogy feszegették az ablakot - de gondolom kifogott rajtuk és továbbálltak.

szóval ezt még megúsztuk, no de legközelebb?

freddyD 2009.03.24. 20:49:55

Bankrablások száma a kerületben rohamosan nőttek, míg a betörések nem.

A bankokhoz vezető utak lesznek jobban ellenőrizve, ami elrettentő tényező és segít egy esetleges bankrablásnál megtalálni a tettest.

Ne tessék itt már minden baromságba belekötni, ilyen elfogult, egyoldalú írkálást rég láttam.

A55ho1e 2009.03.24. 20:51:26

Ez egy gazdag kerület, nagyvonalú polgármesterrel. A két "szórakozóhely", a Rio és a ZP véletlen többlet területfoglalásából behejtható 1 milliárd se kellett nekik. Furcsa módon nem leszavazták... de biztos nincs mögötte korrupció.
Most meg szórják a pénzt a bankok védelmére. Mintha nekik nem tellene erre.

johevi 2009.03.24. 21:02:12

Az ötlet egyáltalán nem hülyeség, valahol véget kellene vetni ennek a rablássorozatnak, elkapni egyet és adni neki 20 évet, hogy mindenki lássa, másra fegyvert fogni nem menő. Viszont ezt a Bankoknak maguknak kellene csinálniuk, van rá keretük bőven.

12341234 2009.03.24. 21:05:37

én a XI. kerben lakom, ez a fickó egy barom biztos nem szavazok rá

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.03.24. 21:10:42

Csak qmatch-hez tudok csatlakozni: ÉBRESZTŐ!!!

a_tom 2009.03.24. 22:00:32

Hihetetlen profitokat zsebelnek be a bankok, és ebből amit a biztonságra fordítanak az kb fiókonként 1 db madárijesztő. Millió különféle módja van a rablások megakadályozásának és megelőzésének, oldják meg vazze!

Joe84 2009.03.24. 22:07:06

@freddyD: A betörések nem nőttek, ezt honnan veszed?
Az utóbbi hetekben volt pár bankrablás, de ez még nem azt jelenti, hogy közpénzből kéne bevédeni őket.


Ha olvastad volna az ujbuda.hu-n a rendőrségi híreket (azt hiszem azóta már meg is szüntették...) láthattad volna, hogy napi szinten fordul elő betörés és utcai erőszak... és valamiért a személyleírás mindig úgy kezdődött, hogy roma fiatalemberek... elvették mobiltelefonját, mp3 lejátszóját stb stb...
Erre kéne több figyelmet fordítani a kerületben, nem a bankok seggét bevédeni!!!

nyekk 2009.03.24. 22:14:07

Normális ez a Molnár? A szegény szerencsétlen bankokat kell ajnározni még ezzel is az adófizetők pénzéből. És ez a féreg még baloldalinak meri nevezni magát!?

newbleda 2009.03.24. 22:31:08

Huha....
Nem tudom érzett-e már valaki hasonlót, de a legutóbbi bankfiók, amit kiraboltak, a férjem számlavezető fiókja... És éppen 1 órával a rablás előtt járt ott, pénzt fizetett be. Talán azok a bankók most egy rablónak a kezében vannak... Tudjátok milyen érzés ez????????? Mikor meghallottam, a rablást, végigfutott a hideg a hátamon, akár a férjem is ott lehetett volna... Ezekben a bankokban a mi (újbudaiak) pénzünk van, amiért évekig- évtizedekig dolgoztunk. Szerintem nagyon fontos, hogy biztonságban tudjuk a pénzünket.
KOMOLYAN azt mondjátok hogy a bankok védelme fölösleges hülyeség??? EMBEREK!!!! TÉRJETEK ÉSZHEZ!!!!!!

gery · http://gery.blog.hu 2009.03.24. 22:39:34

Kívánom neked, hogy legyél épp a bankban, amikor kirabolják. Lehet, hogy utána nem irkálnál ilyesmiket.

Joe84 2009.03.24. 23:10:58

@gery: Én meg nem kívánom neked, hogy este egy sötét utcán (mondjuk épp a 11ben) kiraboljon és megkéseljen pár roma fiatalember néhány ezer forintért.

A bankrablások 99%-ban erőszak nélkül zajlanak le... persze tudjuk, hogy volt Mór(mondjuk ott molnárgyuszi kamerái sem segítettek volna sokat), de azért nem az a jellemző. Viszont az utcai rablások, késelések, erőszakolások, lincselések nem történnek meg erőszak, gyakran kegyetlenkedés nélkül...

freddyD 2009.03.24. 23:12:28

@Joe84: A bankok mégis mit csináljanak szerinted? Azon kívül, hogy szétkamerázzák a bankot belülről illetve a bejáratot, fegyveres őrt raknak oda, mit tehet?

Ők kamerázzák a közterületet? Kicsit túl bürokratikus világban élünk, hogy ez ilyen egyszerű legyen...

És nem kéne itt Gettó imidzset adni a XI-nek, ez egy biztonságos kerület.

tBBBa (törölt) 2009.03.24. 23:28:37

biztonságos? én hívtam már rendőrt, több telefonálás, 30 percig nem jöttek (200 m re az örs) , véresre vertek öregeket, nőket. utána meguntam elmentem amikor a verekedők is (fehérek).

egyedül kevés voltam egy rakás baromra, nem ölettem meg magam, bocs hogy nem végeztem el a rendőrök dolgát.

többször láttam halálosan fenyegető roma bandát is az egyik boltban, mondta az őr hogy x helyen a pénztárosnőt meg is késelték ugyanezek stb., verekedő romákat a meki előtt stb

biztonságos, ja

Joe84 2009.03.24. 23:30:19

@freddyD: Sok más dolgot tudnak még tenni, amit most nem részletezek, nem olyan védtelen őzikék ők, mint amilyennek most tálalják magukat.
Közterületet is rendszeresen bekamerázzák a bankok, az épületet, amiben van azt mindenképpen. Többre nincs is szükség, mert értelmetlen, hidd el, hogy nem attól függ, hogy az utca túloldalán is felveszi-e a kamera, attól még kirabolja, aki ki akarja. Gyuszi szerintem ezen a beruházáson is akasztani akar magának egy kis közpénzt....

Gettó imidzset meg nem én adok neki, hanem ilyen lett(és nem az utóbbi pár bankrablás miatt). Persze ez egy nagy kerület nem azt mondom, hogy midnen négyzetméterén tombola bűnözés, de egyes részein nagyon elharapózott az utcai erőszak.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2009.03.25. 01:46:13

Molnár Gyula iszonyat fontos és elfoglalt ember, csak úgy nem küldheted el a faszba. Milyen kár, h nem a tarisznyások körzetében lakik, biztos nagy műsor lenne.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2009.03.25. 01:48:33

Jah, és anno volt egy igen hatékony osztag, csak sajnos már megfáradtak illetve nekik is tele lett a faszuk.

várjuk vissza őket!

alternat 2009.03.25. 06:18:23

Mi lenne, ha a bankok megvédenék saját magukat. Építsenek ki ők, maguknak egy kamerás figyelőrendszert ami a környéköket figyeli.

a_tom 2009.03.25. 06:51:50

A kibaszott kamerákat el kéne már felejteni, szinte semmire nem jók. Felvesz egy basaball-sapkát, napszemüveget, sálat, és onnantól mire jó a kamera?
- beazonosítható az elkövető? nem
- megelőzhető a bűntény, kiérkeznek előbb a rendőrök? nem
- megakadályozza az elkövetést? nem

Ha a biztonsági őr nem 80 éves 40 kilós bácsi lenne aki épp egy néninek segít eligazodni az ügyféltérben akkor talán nem fegyvereznék le olyan könnyen.
Ha a bejáratnál átvilágítanák az embert egy zsilipszerű ajtóban, és ha fegyver van nála be se engednék , már szinte nullára csökkenne az esély.
Van olyan rendszer is hogy ha a pénztáros megnyom egy gombot akkor egy bazi nagy páncélozott fal ereszkedik le és elzárja őt a rablótól.
Pár kattintással számtalan más megoldás is található akár az interneten, mégcsak biztonsági szakambernek sem kell lenni hozzá.

Gondolom a biztonság szigorítása többe kerülne mint amennyit elrabolnak, ezért inkább életveszélyben hagyják az ügyfeleket és a dolgozókat.
Ezen eddig sem csodálkoztam, de az adófizetők pénzéből fizetni már nekem is sok!

szürke_tag 2009.03.25. 07:53:31

Tényleg megszaporodtak a bankrablások és rendbe kell tenni. De miért is? Mert a bankok bankárok világváltságot idéztek elő és a munkahelyükről elbocsájtott emberek nem szeretnék elveszteni a hitelre vásárolt lakásokat. Mivel a bank fenyegeti őket ezért így próbálnak pénzhez jutni. Természetesen ez nem mentesíti őket, De attól még tény. Viszont ha a bankok idézték elő, a világ válságot akkor a büdös kormány miért ad nekik támogatást, egyék meg amit főztek. Ha pedig adnak támogatást akkor azt tulajdonért tegyék cserébe. A bankok szeretik azt a látszatot kelteni, hogy ők áldozatok, pedig ők az okozói. Undorító, hogy a bankár jól élt megkapta a pénzét és most még ő kap támogatást. Neki a börtön járna és a támogatást a hitel törlesztőjének adnám akkor kevesebb lenne a bankrablás.

newbleda 2009.03.25. 08:23:22

Először is mondjátok meg, miért törlitek a nektek nem tetsző kommenteket?
Tegnap este írtam, de mára eltűnt...
Nem értek egyet a posttal. Röviden újra írom...
A legutóbbi bank, amit kiraboltak, a férjem számlavezető fiókja volt, és éppen a rablás előtt kb. 1 órával fizetett be, viszonylag sok pénzt. Lehetséges, hog yazok a bankók most egy rabló zsebében vannak.
El tudjátok képzelni milyen érzés ez????
EMBEREK TÉRJETEK ÉSZHEZ!!! Ezekben a bankokban a mi (újbudaiak) pénze van. Mi a fontos, ha nem ezeknek a védelme???

NE TÖRÖLJÉTEK!!!! LEGYETEK VÉGRE DEMOKRATÁK!!!

Wawel (törölt) 2009.03.25. 08:41:02

@newbleda: valószínűleg azért törölték, mert nem akarták magukat égetni egy ilyen hozzászólással.

Akkor most lassan mondom...: változott életed párjának folyószámla-egyenlege a rablás után?

Na, rémlik valami?

Aki ennyire ostoba, az inkább ne kommenteljen.

wagabound 2009.03.25. 08:41:36

Bankokat közpénzen védeni kamerával = színtiszta korrupció. A bank magánvállalkozás, iszonyatos mennyiségű profittal, amiből bőven telik akár szintiszta aranyaból készült, gyémántberakásos kamerákra. Csalhogy... A bankrablás nagyon is jó üzlet a bankoknak!

Egészen kevés fejtöréssel rá lehet jönni, hogy miért...

kívülálló 2009.03.25. 08:41:38

Azért a rio és a zöld pardon is védelmet érdemelne.
Legalább kirúgatni az ezt feszegető ujságírókat.

Wawel (törölt) 2009.03.25. 08:48:02

Már rég megérett volna ez a kerület, hogy kettévágják. Úgyis túl nagy.
Aztán a suttyóbbik fele válassza meg magának ezt a barmot ahányszor csak akarja, csak mi megszabaduljunk már végre.

gery · http://gery.blog.hu 2009.03.25. 08:48:15

@Joe84: ez igaz, viszont vedd figyelembe, hogy aki el akarja, el tudja kerülni, hogy utcai rablás áldozata legyen. Nem kell éjszaka egyedül mászkálni. Én itt lakom a 11kerben és gyakran lófrálok a sötét utcákon, tehát én kísértem a sorsom, fel vagyok készülve arra, hogy előbb vagy utóbb valami véglény engem is megtalál. De aki fényes nappal épp hogy csak beugrik a Móriczon az OTP-be (vagy az Unicreditbe, hehe), nincs felkészülve semmiféle támadásra, és habár nem folyik vér, de egy rablás emléke haláláig kísérteni fogja.
Ezzel csak arra próbálok utalni, hogy nem a bankokat vagy a biztonsági őrt féltem, hanem az ott tartózkodó ügyfeleket.

Wawel (törölt) 2009.03.25. 08:51:40

@wagabound: :) Igen, erre már én is gondoltam, hogy nem a szociális helyzet változott ilyen drasztikusan, hanem ez a bankok legújabb válságkezelő programja... :)

Különben az érintett bank pénztárának biztonsága kb. a sarki fűszerüzlettel vetekszik. Rég olvastam, de a pénzintézeti tv-ben ez régen igen szigorúan szabályozva volt!?

Wawel (törölt) 2009.03.25. 08:55:13

@gery: Egyetértek. Csakhogy ez a BANK feladata és jólfelfogott érdeke, ha azt akarja, hogy bemenjek hozzá.
Erre közpénzt költeni színtiszta korrupció és populizmus. Ebben nagy a pógi!

newbleda 2009.03.25. 08:57:40

Katasztrófának tartom, ha ezt tényleg így gondoljátok.
Nem hinném, hogy az utcai támadások megállításának az a módja, ha nem megyünk utcára...
wawel, hagydd el a rasszista megnyilvánulásaidat!!!
Igaz, nem változott a bankszámla egyenlege, de te örülsz, ha mást kirabolnak?

Wawel (törölt) 2009.03.25. 09:02:37

@newbleda: No comment. Nagyon súlyos eset.

Dr Kangörény 2009.03.25. 09:07:15

@newbleda: Te nem érted, amit itt többen írtunk.
Igen, védeni kell a bankokat.
Igen, védeni kell a bankok ügyfeleit.

A BANKOKNAK!!!!!!!!!!!

Erre közpénzt nem szabad fordítani! A bankoknak van erre pénzük, mindegyik haszonnal dolgozik, költsenek erre!

A házamra úgy lehetett csak biztosítást kötni, hogy tecnilkailag megfelelt a biztosító által előírt (minimális) biztonsági előírásoknak.
Egy banknál miért nincs ilyen előírás???

ïslāndęr 2009.03.25. 09:13:18

és a Zöld Pardon 1 milliárdos megbírságolásától is haveri alapon eltekintett... egy tisztességesebb országban már börtönben ülne!

Lasombra 2009.03.25. 09:18:50

az is szomorú, h a biztonságtechnika kb annyi, hogy kamera. (szükséges, de nem elégséges.) minden biztonsági cuccról gondoskodjon a bank. szerintem amúgy is mindegy, hogy a bankban/bank előtt veszik csak fel az elkövetőt vagy két házzal arrébb is. (ill. ha itt nem tudta felvenni, ott sem fogja tudni)
ez csak hangulatkeltésre jó, hogy megint az amúgyis durva profittal rendelkező, pénzzel szarásig levő bankokba tolják a lóvét.
miért nem kamerázzák be az én lángossütödémet közpénzen?

nem kell hozzá sok matek:
ez a banklobbis sztori + ZP/Rio sztori = korrupció

newbleda 2009.03.25. 09:22:51

Nekem csak az a bajom, hogy egyre megy a játék.
Minél többszőr el zudjátok mondani, az általatok kitalált hülyeségeket.
Állszentek vagytok.

Wawel (törölt) 2009.03.25. 09:29:10

@newbleda: Sőt, orrszentek is vagyunk! :)

Elnok ur 2009.03.25. 09:37:55

A kozpenzeket nem a bankok biztonsaganak novelesere kell forditani! Ha mar kamerak felszerelese szukseges akkor azok vedjek az allampolgarok ertekeit, biztonsagat, ne pedig bankokokat.. A penzintezetek gondoskodjanak a sajat biztonsagukrol a sajat koltsegukon!

tacsikutya 2009.03.25. 10:17:19

Nem értitek, ugye? Esetleg nézzetek szét a neten (google-ba ír be: cctv). Valójában ez a "nagy" beruházás töredékéből(na jó: jóval kevesebből) megvalósítható lenne. Ezek a kamerák is olyanok, mint Ági néni páncélszekrényei: valaki jót kaszál a megrendelésen.

Az más kérdés, hogy a bankoknak kellene magukat figyelni...

Én miért nem kapok ilyen megrendeléseket?

qmatch 2009.03.25. 10:25:38

Itt most két olyan dolog keveredik, ami külön-külön megér egy misét. De a keveredés mértéke is jellemző, sajnos.
Az a helyzet, hogy kis országunkban szándékosan nincsenek elrettentő hatású törvények - a példánál maradva: sem a bankokra vonatkozóan, sem a korrupciót megelőzendő. Ez a 90' évek öröksége, amikor a magánérdekek mindenek fölé helyezésének még volt valamiféle szándékolt funkciója, mégpedig a tőkefelhelmozás ( azaz: lopás, sikkasztás, csalás ). Mindezt abban a reményben, hogy a pénz majd oda (is) áramlik, ahol kezdeni is akar majd vele valaki valamit. De nem ( nagyon ). Az, hogy az a valaki elteszi és saját magára költi az így szerzett pénzt, az nem vágott össze a piacgazdaságról ábrándozók naív elképzeléseivel... de akkor már késő volt. Államilag támogatott eszköz lett a becstelenség. Persze a normálisabbja működtetni kezdte a "megszerzett" pénzt, működni viszont csak rendezett körülmények között lehet, így aztán egyre többen vannak, akik a "boldog" 90' után fehéredésre vágynak. Csak még nem elegen. Ha elegen lennének, akkor nagyobb lenne a nyomás a mindenkori kormányon, hogy TOLLVONÁSSAL rendezze az ügyeket - hogy ilyen közéleti elöljárók ne legyenek...meg hogy pl. a nagy nyugati bankok leánycégei ne tekinthesséh játszótérnek ezt az országot.

cuebler 2009.03.25. 10:57:33

@Kangörény_: igazad van. nem mellékesen, a bankok területén (magánterület) köteles vagyok a bank szabályainak megfelelően viselkedni (no kutya, no fagyi, no mobil). tehát ha kötelezettségem van, akkor lehetnének jogaim is - például arra, hogy a személyes biztonságomról gondoskodjanak.

@johevi: amíg egy gondatlanságból elkövetett emberölés két évből megúszható, szerzői és szomszédos jogok sértéséért maximum 5 év szabható ki, addig nekem is baszná a csőrömet 20 év egy bankrablásért...

de a banklobbi erős, jelzi ezt a szerződésmódosításokról (is) szóló törvény az eredeti elképzelésekhez képest erősen módosult...
az pedig, hogy közpénzen biztosítják magáncégek vagyonát, az bizony büntetőjogi kategória, főleg a jelenlegi gazdasági helyzetben...

newbleda 2009.03.25. 13:41:02

Engedtessék meg, hogy eldöntsem magam, mit értek, és mit nem....
Ennek a blognak a célját is értem...
Csak azt nem értem, ha egy módszer már 2x elbukott, miért próbálkoznak ugyanazzal 3x is...

Joe84 2009.03.25. 14:25:54

@gery: Azért ma Magyarországon nem teljesen lehetetlen, hogy nappal kiraboljanak valakit...
Valaki mondta, hogy ne adjak gettó imidzset a kerületnek, de így most már az egész országnak lehetne ilyet adni... mi az, hogy ne kísértse valaki azzal a sorsot, hogy sötétben megy valahova? Hol élünk Bronxban?.... persze tudom, ahogy elkurták az országot, úgy a közbiztonságot is, de talán ennek a helyreállítása lenne a legfontosabb feladat, mert itt az "ügyfélnek" az ijedtségen kívül 8 napon túl gyógyuló sérülése is lehet, vagy bele is halhat....

Az utcai erőszakot nem lehet elkerülni, csak szerencse kérdése, hogy kinek mikor jut belőle, az meg, hogy ne mászkáljnuk nem megoldás.
A bankok meg védjék meg magukat a saját pénzükön, úgyis eleget lehúznak az emberekről.

drflash · http://drflash.hu 2009.03.26. 14:07:04

mi van a kopaszi gát panamával például? rég elvan felejtve! a korrupt és büntethetetlen férgek azt csinálnak, amit csak akarnak!
süti beállítások módosítása