A polgármester és 19 cinkosa megszavazta Újbuda Önkormányzatának 2009. évi költségvetését. Sorozatunkban a számok mögé nézünk és nyilvánosságot adunk, hogy hová folyik majd el Újbuda vagyona, mit tartanak elengedhetetlenül fontosnak idén Molnár Gyuláék.
E posztunk bűvszava a településmarketing. Erre 100 milliót költ idén a kerület vezetése. Ebből finanszírozzák majd a polgármester kommunikációs tanácsadóját, innen fizetik az Újbuda újság mellett megjelenő színes-szagos kiadványokat és az érdekesebbnél érdekesebb marketingeseményekre szóló meghívókat. Ebből fizetik az egyik fiatal szocialista képviselő által menedzselt diákönkormányzati tábort és Molnár Gyula egyéb sajtótájékoztatóit is. A testvérvárosok képviselőivel közösen eltöltött borgőzös vacsorákról nem is beszélve. Az egyik legjobb keret.
Persze be kell vallanunk, a kultúrára is jut ebből néhány millió. Egyes iskolások cirkuszba, nagyszüleik és más idős újbudaiak színházba juthatnak el ingyen. Tavaly például képviselők választhatták ki a szerencsés időseket és ajándékozhatták meg őket jegyekkel. Az előadás kezdete előtt Molnár Gyula megvillantotta új öltönyét, a csillogó szemű nyugdíjasok pedig tátott szájjal hallgatták szónoklatát.
Még szerencse, hogy Újbudán ez fontos, itt a jóságos polgármester gondoskodik a gyerekekről és az idősekről is, ha nem is mindenkiről, legalább azokról, akiket szeret a képviselőjük. Nyilván a tatárszentgyörgyi gyerekek is megérdemelnék az ingyen cirkuszlátogatást, csak ott ők nem fontosak, vagy ez nem jut a polgármesterük eszébe, de ami még valószínűbb, hogy nincs rá önkormányzati pénz. Ott hiába van valaki jóban a képviselővel. Az egy másik Magyarország.
Egy magára valamit is adó fővárosi kerületnek meg kell engednie magának, hogy cirkuszt és Padödőt adjon a népnek. E nélkül a 100 millió forint nélkül a XI. kerületben fel sem kelne a nap reggelenként. Ugye mindenki érzi, hogy egyszerűen muszáj. Ha nem is a településre legalább a vezetőjére. De akkor elvárjuk hogy becsületesen írják azt: MolnárMarketing.