Újbuda feketén fehéren

Amiről a kerületi sajtó hallgat, mégis fontos. Az árnyoldal blogja. ujbudablog[KUKAC]gmail[PONT]com

Linkblog

Friss topikok

HTML

Alkoholstop a gyakorlatban

2009.05.21. 07:00 | UjBuda | 162 komment

Blogunk hónapok óta foglalkozik az újbudai alkoholárusítás korlátozásáról szóló rendelettel. Már márciusban felhívtuk olvasóink figyelmét, hogy Molnár Gyula miként védi meg a ZP-t és a Riót, míg záratja be az összes többi kocsmát.

A nem éppen józan ítélőképességéről híres polgármester kerületében végigjártuk az egyetemi városrész törzshelyeit az alkoholárusítás korlátozásának első napján. Megnéztük, hogy betartják-e a rendeletet az újbudai vendéglátósok.

Utunk a Libellánál kezdődött, ahol hatalmas, sohasem látott felirat hirdette: ZÁRVA. Mellette az éjjel-nappali üzlet bejáratánál szintén felirat, hogy este tíz és hajnali öt óra között nem árulnak alkoholt.

Pár méterrel arrébb az egyébként hajnali kettőig nyitva tartó Egyetem Kávézónál zárt kapukat találtunk, ahogy a Clock, a Cardial, a Szavanna, az Oportó, a Black Dog, sőt a Móricz Zsigmond körtér melletti Aranykorsó is bezárta este tízkor az ajtaját. Utóbbi kettő fel is hívta az éjjeli járókelők figyelmét, hogy erre a XI. kerületi önkormányzat rendelete miatt kényszerültek.

Fütyült azonban a rendeletre a Popcorner a Budafoki úton, ami telt házzal üzemelt hajnali fél egykor is, és mellette nyitva találtuk a Maláta Patikát is. A legszemtelenebb és legpofátlanabb megoldást mégsem ők, hanem a Barak Pub minden hájjal megkent tulajdonosa alkalmazta. A korábban éjjel-nappal nyitva tartó kocsma öles betűkkel hirdeti a Karinthy úton, hogy az este tíz és hajnali öt közötti időre "Night Art Galériává" nevezi át magát. A kulturális intézmények ugyanis kivételek a rendelet alól.

Sétánk során találkoztunk olyan egyetemistával, aki nem meglepő módon tök hülyeségnek találta a rendeletet és összefutottunk ittas tinicsajokkal is, akik olyan boltot kerestek, ahol szerezhetnek alkoholt, mert mindenhol azt modták nekik, hogy nem kaphatnak este tíz után. "Elfelejtettük, hogy mától van ez a törvény." - siránkoztak a Karinthy Frigyes úti élelmiszerbolt előtt.

Utunk végeztével meghajtottuk fejünket az egészségtelen táplálkozás áldozatainak emlékére állított "síremléknél" a körtér kellős közepén.

Képekért katt az albumra!

Címkék: zöld alkohol diszkó gyula molnár zp rio kerület újbuda xi pardon

A bejegyzés trackback címe:

https://ujbuda.blog.hu/api/trackback/id/tr941134728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yendi (törölt) 2009.05.21. 10:43:54

@newbleda: tényleg.. mokka stb.. oké nem szóltam :)

Mixer 2009.05.21. 10:45:44

@Xevax Tavax:

a Vikingeres kiszolgálás az anti-vendéglátás iskolapéldája

a kajájuk viszont jó, 'csába

Mixer 2009.05.21. 10:46:40

@Ernoke:

egyébként meg zárt cipő, férfiaknak hosszú nadrág, nőknél térd alá érő szoknya, fedett vállak

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2009.05.21. 10:47:34

Szervezünk eggy dalárdát a tópartra, és szólni fog a lakodalmas rokk meg az érzelmes népi indittatásu ballada minden este. "Nyílnak már a rózsák, a te segged sószsák", énekejjük, és lessz nállunk feles, mer a tópartyát nem zárják be.

ginho 2009.05.21. 10:47:56

@Wita.hu Joe: de szép is lenne!!!!!! legalább erre jó lenne ez az igen okos rendelet...

jokkmokk 2009.05.21. 10:48:53


Nemsokára készülhet egy éjszakai Budapest-térkép, bejelölve azok a kerületek, ahol szabadon lehet még alkoholt fogyasztani..

mi az, hogy Újbuda? Ki a f@szom találta már ki ezt a hülyeséget? Sosem hívták így a XI. kerületet.
Lágymányos, Kelenföld, Gellérthegy, Gazdagrét, Szentimreváros, Sasad..

Silverf@x 2009.05.21. 10:50:08

az én nyugalmamat kifejezetten zavarják az állandóan a másikkal foglalkozó, másnak keresztbe tenni akaró, embergyűlölő, életellenes, frusztrált, szorongó, az életével mit kezdeni nem tudó emberek.

Kivlov 2009.05.21. 10:50:33

molnárnak kötél, szeszt otthonról vinni szatyorban, meginni ahol jólesik. ennyi pénzért (amennyit ebben az országban adózni kell), teleszar6om egész újbudát.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.05.21. 10:52:21

@Kivlov: És a rendeletalkotóknak kell felnyalni, mert hozzájuk kerül az a rengeted pénz!

kanbatu 2009.05.21. 10:54:10

@jokkmokk: Mi az, hogy Újbuda? Libella, Szonáta, Öreg Skót (ma már más a neve), Nevada (Mészöly), Icsa, A38. Ez Újbuda.

Molnár Gyula meghirdette a kulturális nemtommicsodát a Bartók Béla út közepére, oda, ahol bezárták a kocsmákat. Transzparensek lógtak erről tavaly az utcán.

prettyinpink 2009.05.21. 10:54:56

ART GALÉRIÁKAT a 11. kerületnek!!!!
black dog Art Galery
italcsarnok Art Galery
popcorner Art Galery.... stb.

kanbatu 2009.05.21. 10:56:44

@prettyinpink: A Libella tele van aggatva képekkel, és még cserélik is őket időnként.

neeskens 2009.05.21. 10:57:21

Én is csatlakozom a basszunk be otthon, hőbörögjünk az utcán mozgalomhoz.

prettyinpink 2009.05.21. 10:59:51

@kanbatu: a lényeg inkább csak az akart lenni, hogy rendelet ide vagy oda... valaki megtalálta a módját, hogy nyitva legyen. vegyen róla példát mindenki és akkor minden megy tovább a megszokott kerékvégásban....

kanbatu 2009.05.21. 11:00:26

@neeskens: A feneketlen tavi spontán kórus ötlete minden, de legalábbis minden péntek-szombat éjjel 10-től tetszik nekem.

Mixer 2009.05.21. 11:02:09

@neeskens:

köszönöm, felírlak a listámra

szervezett hőbörgést újbudára!

Mixer 2009.05.21. 11:03:24

@prettyinpink:

italcsarnok ART GALERY

:) :) :) :) :) :) :) :)

meg pizzaboy restaurant :)

Ernoke 2009.05.21. 11:03:27

@kanbatu: én simán benne lennék, kérdés, hogy a móricz meg a kosztolányi közelségéből adódó zaj miatt meghallanák-e az ott lakók?:D

gereben 2009.05.21. 11:11:24

látom, a piás téma elég nagy érdeklődésre tesz szert.
senki nem dolgozik?
vagy ez a munkátok?
Gondolom ez is a válság miatt van, hogy nem dolgoztok, és inni akartok...

rendszervalto40 2009.05.21. 11:12:38

Én is egyetértek a tömeggel!
SZEZSELJ OTHON! ZAJONGJ AZ UTCÁN! Szlogen tetszik.
Tényleg nem tudom, hogy mért kell ez. Nem értem meg ezeket az embereket. Esti kocsmába (vagy valami ilyem, mert hívhatják bárhogy) normális körülmények között tud az ember beszélgetni, sörözni. Az igazi alkeszek úgyis kiütik magukat 10-re ( mert ugyebár nekik dolguk van másnap, ha más nincs a reggeli feles ). Viszont nagyon parádés az amikor minden ember kitódul az utcákra 10 után, úgysincs hova menni, na akkor lesz sok dolga a mentőknek, mire a sok elütött embert elviszik. Akit meg zavar a zaj, szeretnének nyugalmat, ajánlom mondjuk Borosod megyét, esetleg szabólcs, baranya, somogy olyan részét ahol még a madárcsicsergést is lehet hallani. Ámbátor elképzelhető hogy ezeket az embereket az is zavarja. Van egy megoldás, úgy se tudnak mit kezdeni a Balatonfüzfői erőmű barlanggal, ott csend és nyugalom van.
Szólni kéne a tisztelt képviselőknek, hogy urbanizációba ez van és nem hülye szabályokkal kell megfogni az ilyet. Ahelyett hogy törődnének azzal ami a kerületbe van. Ha nem sejtik, akkor segítek, körtér egy ideje romokba, pláza építése, megszüntetett parkolók, de gondolom ez is a mi érdekünk.
Én részt vettem tevékenyen a rendszerváltásba, de ezek az emberek miatt szégyenteljesnek érzem magam.

kanbatu 2009.05.21. 11:14:55

@Ernoke: Próba-szerencse. Ha nem hallják meg, az éccakai óbégatás, akkor is egy péntek esti feszültséglevezetéses kielégülést okoz, ami után nyugodt szívvel hajtja álomra az ember a fejét.

Ernoke 2009.05.21. 11:16:32

@gereben: kicsiszívem, _te_ mit csinálsz itt?
mellesleg: nem az italozás miatt téma a téma, ha nem jött volna le eddig... aki inni akar, az amúgyis az általam vázolt módokon teszi többnyire, reggel, délután késsel a családra támadva. az egy dolog, hogy neked nincs élettapasztalatod, de attól még nem kéne osztani az észt...

bluesilver 2009.05.21. 11:17:39

Miért kell tönkretenni a kerület (szub)kultúrális életét? Mindig is voltak kocsmák, mindig is voltak részegek az utcán, és pont emiatt, mindig is voltak elégedetlenkedő mammerek és tatterek. Ők néha kihívták a rendőrséget, azok kijöttek, figyelmeztettek, a részegek bekussoltak (kb 10 percig) és kész. Mi a retkes f*széert kell ezt az évtizedek óta "bevált" dolgot tönkretenni?

Nem vagyok fideszes 2009.05.21. 11:20:19

@rendszervalto40:

Inkább azért érezd szégyenteljesnek magad, mert nem ismered a -ba, -be és a -ban, -ben közti különbséget.

Mixer 2009.05.21. 11:21:46

eddig csak vicceltem,de most már komolyan gondolom

Hölgyei és Uraim!

Péntek este 22:00-órakor tiltakozzunk együtt a szeszfogyasztás igazságtalan korlátozása ellen a Móricz Zsigmond körtéren.
Tudomásom szerint közterületen alkoholt fogyasztani a XI. kerületben tilos, ezért mindenki hozzon magával egy sörös dobozt, aminek a tartalmát korábban, otthonában el is fogyasztotta.

gereben 2009.05.21. 11:22:07

pfff.
1 komment, és már osztom az észt...
nekem ez egy szimpatikus rendelet. Végre megpróbálják gatyába rázni ezt a tróger társadalmat.
Rendőrt, polgárőrt, kerületőrt minden sarokra, és szigorú büntetést minden rendbontónak.
Én a cigicsikkel kezdeném. 1 eldobott csikk legyen 50.000 Ft. Majd meggondolná a sok bagós, hogy mit hova dobál.
Amúgy a játszótéri dohányzás betiltása is nagyszerű. Bár kár, hogy ezt rendelettel kell szabályozni, és nem evidens az anyukáknak/apukáknak, hogy a gyerekek mellett nem cigiznek.
Amúgy meg tudjátok.... akinek nem tetszik, el lehet menni...

Nem vagyok fideszes 2009.05.21. 11:23:55

@Ernoke:

"aki inni akar, az amúgyis az általam vázolt módokon teszi többnyire, reggel, délután késsel a családra támadva."

Többnyire, persze. Sőt, MINDENKI aki alkoholt fogyaszt, az potenciális tömeggyilkos, ugye? Öcsi, ha rossz tapasztalataid vannak, akkor fordulj szakemberhez, az majd kikezeli, de ne szard tele a netet baromságokkal.

Nem vagyok fideszes 2009.05.21. 11:26:22

@Mixer:

"Tudomásom szerint közterületen alkoholt fogyasztani a XI. kerületben tilos"

Ez tuti? Mert akkor egy pár hete bűnözővé lettem a Feneketlen-tó mellett.

Mixer 2009.05.21. 11:27:30

@gereben:

Kedves Gereben!

Nemrég olvastam egy város összehasonlítás eredményét, ahol Berlin főváros 16. helyével agyba-főbe verte Budapest fővárost a maga 74. helyecskéjével.

Berlin főváros a német nép fővárosa, akik a maguk 83 millió emberkéjükkel a világ 3. legerősebb gazdaságát működtetik, tehát elmondhatjuk,h MEGLEHETŐSEN GATYÁBA VANNAK RÁZVA.

Berlin fővárosban délután 2-kor az S-bahnon,tehát a tömegközlekedésen teljesen természetes,h az éjszakai műszakból a hazafelé igyekvők kezében sorra szisszennek a sörök, péntek délutántól pedig egybefüggő sörözésbe fordul a város, aminek hétfőre NYOMÁT SEM TALÁLOD.

Amit írsz, már megbocsáss, egy demagóg hülyeség.

Silverf@x 2009.05.21. 11:31:51

gereben fizetett uszító, hagyjátok... nem tudja máson kiélni magát. ő biztos söprögeti a háza udvarát, sőt a háza előtt az utcát is. meg a kutyaszart is mindig összeszedi... mellesleg ha lenne több kuka, és nem folyna ki belőle a szemét, akkor talán többen is beletalálnának...

Mixer 2009.05.21. 11:32:33

@Lófasz Hadnagy:

ebben nem vagyok 100%-ig biztos,de ne adjunk alapot arra,h szétzavarjanak minket

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2009.05.21. 11:35:02

@Mixer: Engem nem zavarnak szét. Engemet ojankorra legfejjebb összeszedni lehet.

Ernoke 2009.05.21. 11:35:54

@Lófasz Hadnagy: attól még, hogy nincs rálátásod az "alacsony néprétegekre" (vagy pedig a tanult alkoholistákra, belőlük is van sok), ez így van. nem az az alkoholista, aki este 11-kor megiszik pár sört egy kocsmában, majd éjfélkor hazamegy enyhén bebaszva, reggel meg a munkába. csak sajnos ez látszik, a valódi alkeszek pedig nem. ezért baszogatják az utóbbiakat, nem pedig az igazi problémát okozókat. jó reggelt.

Nem vagyok fideszes 2009.05.21. 11:36:35

Jaja, nagy kedvencem, amikor pár hülye a közterületen való alkoholfogyasztást + dohányzást úgy en bloc betiltaná.

Nos lehet így is (ahogy én szoktam a barátaimmal) köztéren alkeszolni:

- boltban sör megvesszük, egy padra leülünk,
- normál hangerőn, nem üvöltözve eszmét cserélünk,
- csikkeket az egyik üres sörösdobozba dobjuk, nem elhajítjuk,
- miután végeztünk, a sörösdobozokat, bennük a csikkekkel összetömörítjük és a legközelebbi szemetesig elkísérjük.

Ennyi a titok.

Nem vagyok fideszes 2009.05.21. 11:39:05

@Ernoke:

Van ilyen IS, tudom jól. De b+, nem TÖBBNYIRE ilyen aki iszik, még az alkeszok többsége sem. Érzed a különbséget?

Ernoke 2009.05.21. 11:40:23

@Lófasz Hadnagy: ilyet én is csináltam asszem pont most hétvégén, sőt, olyan is volt, hogy a margit-szigeten megittam 2 sört napközben a fűben ülve.
veszélyes vagyok a társadalomra.

Mixer 2009.05.21. 11:41:42

az alkeszok a 11. kerületben a vásárcsarnokban ülnek napközben, talán ott tessék körülnézni

micsoda arcok, micsoda életek

az miért nem zavar senkit,h a vásárcsarnok és a Móricz között minden nap 15 árusasszony zaklatja az embereket lopott zoknival meg sarokreszelővel?

Nem vagyok fideszes 2009.05.21. 11:46:27

@Ernoke:

Jaja, szörnyű. Gyere, kövessünk el együtt szeppukut!

Nem vagyok fideszes 2009.05.21. 11:47:33

@Mixer:

...meg az erőszakos térítők, a lejmolók, a gusztustalan hajlékonyok stb.

Kalapból nyúl 2009.05.21. 11:48:13

Kapja be az egész újbudai képviselőtestület! Itt van a BME összes kolija, bennük kocsmák, bennük zh felejtő egyetemisták. A két szar trágya hely kapott alibi kibúvót. No comment, no democracy. A ZP idén jóval halkabb lett, azért most már nem lehet pampogni. A vásárcsarnok környéke meg tele van emberi roncsokkal mindig....

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.05.21. 11:48:20

@Lófasz Hadnagy:
"Jaja, nagy kedvencem, amikor pár hülye a közterületen való alkoholfogyasztást + dohányzást úgy en bloc betiltaná. "

Meglepődsz vagy nem, Budapest kerületeinek egy részében már meg van tiltva a közterületen való alkoholfogyasztás, a vendéglátóhelyeknek meg rendelkeznie kellene nemdohányzó résszel.

Egyik betartása sem jellemző!
Jah és Rohadt bűnöző vagyok, mert múltkor útközben dobtunk be egy sört Újpesten.
Noooormális?

Kalapból nyúl 2009.05.21. 11:50:31

@gereben: menjél ki a pusztába lakni, ott osszad az észt, ott majd lesz rend meg fegyelem...

Mixer 2009.05.21. 11:54:41

@maxt:

JEP, ez igaz.
A nemdohányzó helyek kialakítása EU-s követelmény, habár ez alól a német alkotmánybíróság a berlini egyterű Eckkneipéknek kivételt engedélyezett....

MalacPasztor 2009.05.21. 12:01:33

@gereben: utolsó mondatot igaz a hőzöngő helyi lakosokra is, akik beköltöztek az icsa vagy a libella mellé N éve. Azok a helyek régebbóta ott vannak mint a sok begyöpösödött köcsög, lehet elhúzni a picsába.

különösen igaz a kerületi politikusokra, mindnek vagyonosodási vizsgálat majd börtön.

GMági 2009.05.21. 12:07:43

Fent a Gellérten, a Somlói úton van egy kis söröző. Meleg nyári napokon ott ülnek a környék lakói és csendesen beszélgetnek, tán zene sincs. Tök jó, hogy nem kell egy sörért lemászni a hegyről. Most kérdezem, kinek ártott a szomszéd házban lakó tulajdonos, hogy a 22-01-ig bevételétől megfosztják? Ki fogja őt eltartani? Molnár meg a többi, aki megszavazta?

Nem ismerem a törvényi hátteret, de izgalmas lenne, ha minden már a válság által is súlytott kis hely tulajdonosa fogná magát és kártérítési pert indítana a megszavazók ellen. Fizesse ki Molnár, vagy a többi bölcs, gondolom sok hatástanulmányt elkészítettő, átgondolt döntést hozó képviselő, a bevételkiesésüket.

De tényleg? Miért a problémás helyekre tesznek több járőrt/polgárőrt, alkohol&zaj patrolt? Kétszer kell anyucihoz részegen hazavinni a tinédzsereket, utána meggondolja, hol iszik, hol ordít.

Vengédlátásból élő, ehhez értő embereket megfosztani a megélhetésüktől nem elfogadható számomra.

Szerintem az autókat is tiltsuk be, mert néha szabálytalanul közlekednek. Tök jó lesz, nem lesz több probléma.

Mindjárt írok is egy e-mailt az önkormányzatnak, megkérem őket, hogy küldjék el az előzetes kutatásaikat, hogy milyen hatása lesz a rendelet bevezetésének.

Nem vagyok fideszes 2009.05.21. 12:09:23

@GMági:

Tökéletesen megfogtad a lényeget, gratula!

white nice 2009.05.21. 12:20:56

Én életem eddigi 38 évéből az első 26-ot ott éltem le. A mai napig édesanyám ott lakik, és van egy másik lakásom is ott. Lágymányos olyan nyugodt környék volt régebben, ma már sajnos nem az, pedig az egyetem mindig is ott volt. Sőt legénykoromban nekem is egy jó darabig ott volt a törzshelyem a Borpatika -kb.1990-1994-.Tudom, hogy a ifjúságnak szüksége van a szórakozásra, de azt se felejtsük el, hogy ott emberek laknak akik pihenni szeretnének. Nagyon zavaró tud lenni nyáron a nyitott ablaknál ,az utcán kulturáltan beszélgető társasaság is ha hosszabb ideig ott vannak. Egy állandó duruzsolás behallatszik. Félreértés ne essék, nem az zavar, hogy elmennek az ablakom előtt,hiszen az közterület,az sem zavar ha részegen ordítva megy el csak haladjon közben és ne álljon vagy üljön ott 10-20 percet, míg a kisboltba megvett italát meg nem issza. Miért nem iszák meg az infoparknál-ahol gyerekkoromban egy park volt- ott nem zavar senkit az irodaházakban éjjel nincs senki csak az éjjeliőr az meg legalább nem alszik el.
Szoktunk a családommal az édesanyámnál aludni és a múltkorjában egy ilyen alkalommal este le kellett mennem a Bercsényi-Karinthy sarkán lévő kisközértbe este valamiért. Az uton nem csak egyetemistákat láttam, hanem inkább 14-15 max.16 éves gyerekeket sörös és vodkásüveggel a kezükben a padokon ücsörögve,utcákon ácsorogva iszogatni. Nem értem, hogy jutottunk el idáig. Én ilyen idős koromban azt sem tudtam mi az az alkohol.14-15 éves kormban 10 után otthon kellett lennem és ez számomra természetes volt hiszen az összes barátomnál ez volt a helyzet.17-18 éves kormban kezdtem el kimaradozni ami 25-26 éves koromig tartott-na ebben az időben sokat buliztam, sztem.már-már túl sokat is-.Ma már többre értékelek egy családi sétát a Városligetben, mint egy pohár sőrt. Ergo én a rendelettel egyetértek talán ettől újra nyugodtabb lesz a környék. A VII. kerület legalábbis ezt a példát mutatja. Tudom hisz most itt lakom ezt tapasztalom.

drflash · http://drflash.hu 2009.05.21. 12:25:56

1. hogy jönnek ahhoz ezek a faszom senki kis köccsög tolvajok, hogy ilyen korlátokat állítsanak másoknak?
2. amikor a másik tetűbanda hatalomra fog kerülni a kerületben, ezt a rendeletet NEM fogja enyhíteni, max. szigorítani!
3. javaslatom: fél év statárium, független bizottságok az egész országban halálra ítélik a korrupt vezetőket, majd a demokrácia visszaállítása, valóban tiszta lapokkal.

white nice 2009.05.21. 12:34:13

@MalacPasztor: Azok a helyek régebb óta ott vannak? Mikor nyitottak? A családom 1934 óta lakik a környéken. Én 1997-ben költöztem el onnan.Mint irtam ma is sűrűn visszajáro, van mikor napokat ott töltök. a legtöbb helynek ami ma ott van se hire se hamva nem volt még a kilencvenes években. Hangsúlyozom az egy lakóövezet lassan száz éve.Nem kell vigalmi negyedet csinálni belőle. Aki vigadni akkar menjen ki oda ahol nem zavar senkit. Nem kell a pusztába elég csak pl. a dunapartara a ZP Rio elé.

Mixer 2009.05.21. 12:36:23

@white nice:

Kedves White Nice!

Igazat adok Neked abban, hogy bizonyos dolgok megváltozhattak az elmúlt 20 évben, és hidd el nekem, hogy őszintén sajnálom, ha idős Édesanyádat zavarja az utcai randalírozás! A péntek estéért előre is bocsánatot kérek!

18 év alattinak TILOS alkoholt eladni...a többit Ti is tudjátok.

Viszont a hajdani polgártársak/elvtársak sem voltak SZENTEK, azért én hallottam eleget a kiváló építőtáborokról, de ha csak Török Ferenc: Moszkva tér című filmjét megtekinted, hát nem az 1989-es 18 éves angyalkák köszönnek vissza belőle.

Baj pedig pontosan az,h elfelejtetted milyen fiatalnak lenni. Biztosan más volt, mint ma, de pusztán ezért nekem senki se tiltsa meg,ha este 10-kor esem haza a munkából, akkor a szomszéd közértben vehessek magamnak egy sört.

Silverf@x 2009.05.21. 12:40:19

utcán eddig is tilos volt alkoholt fogyasztani. most arról van szó, hogy 10 után nem ülhetek be sörözni egy vendéglátóhelyiségbe. este 6-7-ig dolgozok, amit azt jelenti, hogy 8 előtt nem nagyon érek haza és ha még otthon ki is akarom fújni magam marad 1 órám meginni valamit este a barátaimmal? ki az a kényelmes, aki este 10kor már alszik? van annak élete? vagy nem dolgozik valami sokat... proliváros.

Mixer 2009.05.21. 12:42:09

@white nice:

Kedves White Nice!

a második hozzászóláshoz:

értem,h 100 éve lakónegyed, aminek egyébként se híre se hamva nem volt 500 éve, és a hunok sem jönnek vissza visszakövetelni a jó dunaparti földet, ami legelő volt 1500 éve...

a város él, változik, lüktet, ez természetes, átalakul a 8. ker, szinte észre sem veszitek, és átalakul Újbuda is. És Újbuda szíve a Móricz környéke, a Bartók Béla elejét maga az Önkormányzat akarja az átalakulás ütőerévé tenni.

Egészen egyszerűen el kell fogadni,h előfordulhat az,h 20 év múlva az összes lakást egyetemisták fogják bérelni, élik a saját életüket, és kiszorítják a helyieket.

Mixer 2009.05.21. 12:43:19

@SzerelmesDolgok:

Te nem PINÁT akartál véletlenül mondani, kedves SzerelmesDolgok

ha nem,akkor például fertőtlenítésre jó

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2009.05.21. 12:45:02

@SzerelmesDolgok: A pia arra jó, ha szerelmeskedni akarsz, és acc a nőnek eggy kupicával az édesízü pirosbol, utánna meg az édesízü barnábol, és utánna lehet ketyinteni.

white nice 2009.05.21. 12:55:20

@Mixer: Szeretem azt a filmet,sokszor látta hiszen az én korosztályomról szól. Én nem a bulizás ellen vagyok, hanem a normális övezetek lezülesztése ellen.Ez pedig szerintem egy lezülesztés, hogy teleraknak kocsmákkal olyan helyett ahol eddig nem volt ilyen sok. A péntek estédért előre is megbocsátok, bár pont a nagyinál leszünk. ha sikerül pont az ablakunk alatt randaliroznod lehet kiöntök egy vödör vizet-most már nincs olyan hideg , itt a nyár nem fázol meg-. Ezt te bocsájsd meg nekem előre mert szerintem ez egy jó szórakozás. Nem tehetek róla , de Lágymányos a szivem közepe, na meg persze a szememben a világé is.

Misi 2009.05.21. 12:55:54

Mondjuk elő rendelni nem lehet sört? 9:55kor rendelek 5 korso sört még az éjszakára de nem egyszerre hozzák ki?

white nice 2009.05.21. 13:00:57

@Mixer: Ezt sajnos nem tudom elfogadni. Ennyi erővel csináljunk egész Pécsből vigalmi negyedet és diákvárost,mert ott sok a diák.-Elnézést a pécsiektől-.

Mixer 2009.05.21. 13:05:17

@white nice:

Én tényleg csak annyit szeretnék kérni, hogy ha lehetőséged engedi víz helyett egy vödör hideg sörrel boríts nyakon :)

És semmi ellenségeskedés, én nem utálom a lakókat, hiszen magam is ott lakom.

Ámbár, hadd tegyek fel egy kissé kellemetlen kérdést:

HOGY KERÜLTEK ODA A KOCSMÁK?

Mármint a társasházak aljában nem természetes jelenség, hogy söröző nő ki a földből, és az önkormányzat sem potyogtatta oda őket gabonaszóró Ceres módjára....

A társasház kedves lakói HATÁROZTAK róla,h oda bizony kocsmát lehet rakni. Márpedig tudomásom szerint akkorában ehhez 100% beleegyezés kellett.

Miért is tették ezt? PÉNZÉRT. Volt, ahol a kedves kocsmáros fogta magát, és tatarozta a házat, máshol a csöveket cserélte ki, a harmadik helyen az xy-t újította fel, a lakók meg örültek,h helyettük valaki más oldja meg,h ne omoljon rájuk az a sok rohadt, a világháborúban szétbombázott, aztán valahogy összetákolt 120 éves ház.

Persze a lakók arra nem gondoltak,h miből van erre a derék kocsmárosnak pénze? Mert nem Krőzus ő, valahonnan neki is elő kell teremtenie.

És ő a 20 éves egyetemista fiatal zsebéből veszi ki, akit a kedves ottlakó már nem szeret annyira.

A PÉNZE ELLEN NINCS KIFOGÁSA, az jöhet, de a gyerek maradjon csak otthon.

Végülis, nincs ezzel semmi gond, majd most a 11 kerületi két lábon járó pénzeszsákok átvándorolnak egy másik kerületbe...oszt csókolom.

MalacPasztor 2009.05.21. 13:06:23

@white nice: portal.bme.hu/Latogat/EgyetemTortenet.aspx egyetem-környéki kocsmák, kávézók régóta ott vannak.

én is laktam a környéken, ráadásul kolival szemben, mégsem panaszkodtam. Meg lehet szokni. Ha pedig úgy érzi a lakó hogy jogait sértették, tessék hívni a rendőrséget. Inkább cirkáljon egy rendőr folyamatosan azon a 3-4 utcán ahol ezek a helyek vannak mint hogy bezárják őket.

Ami a legjobban zavar az egészben:

- politikusok NEM a zsémbes nyugdíjasok kisegítésére hozták ezt a rendeletet hanem ZP, Rió által csúsztatott pénzekért.

- nagyon sok olyan helyet is tönkretesznek ezzel ahol aztán igazán nem a 14-16 éves (vagy akáár egyetemista) korosztály szokott alapozni, pl. Libella

Mixer 2009.05.21. 13:07:48

@white nice:

a vigalmi negyed kialakításáról Pécsett:

Nézd, Újbuda egy őrülten nagy, hatalmas kerület, én csak a Dunaparthoz közeli, belső részéből szeretnék vigalmi negyedet csinálni,a többi a francot sem érdekli.

:)

viktor134 2009.05.21. 13:10:04

aki fáradt az alszik.
aki nem, az meg megpróbálja megkeresni az okot amire foghatja.

a kármán koleszban lakva az autó, de főleg a villamos és busz zaja volt a legdurvább, így megtanultam üvöltő hangfal mellett aludni. :)

Misi 2009.05.21. 13:13:24

@white nice:
Mielött lakó negyed lett az elöt tmeg mocsár volt, (több 100 évvel ezelött) ugyh akkor se híre se hamva nem volt a lakó házaknak ezért követelem, h legyen mocsár megint!!!
Üdv
A békák nevében

Mixer 2009.05.21. 13:16:01

@Misi:

ezt a poént már lelőttem hunokkal

bocsesz :)

white nice 2009.05.21. 13:20:17

@Mixer: Miért pont a belső részből, miárt nem Alberfalvából? Bár, hogy Te mit szeretnél az elég kevés, ahogy nézem a helyzetet most épp a lakók állnak nyerésre. Az ellenségeskedést én sem akarom kössünk kompromiszumot.Te nem beszélgetsz egyhelyben éjszaka 20 percet az utcán az ablak alatt.Én nem öntöm a vizet vagy sört.

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2009.05.21. 13:24:22

@Mixer: Ne ékeskeggy más dicsőségével! Vagy te lőtted le, vagy a hunok.

2ség 2009.05.21. 13:26:38

@Lófasz Hadnagy:

Te meg ritka paraszt vagy. Nem csak mammerek és tatterek laknak itt.

És a többség hamarabb itt lakott, mint ahogy Rio-ZP lett volna.

A nemzetközi helyzet a környező utcákban meg évről évre fokozódik. Elviselhetetlen, zsernyák meg alig jár erre.

Igaz, hogy nem kell bezárni minden helyet 10kor, csak adjanak két ordenárénagy pofont mindenkinek, aki közterületen fesztiválozik. De az évek óta jól működő gyakorlat emlegetése ilyen kontextusban ritka alacsony értelemre utal...

white nice 2009.05.21. 13:26:43

@MalacPasztor: A ZP és a Rio nem lakóházak mellett van, de hangsulyozom a 7. kerületben bejött a rendelet itt is volt nyarvogás, de a környék nyugodtabb lett. Bár el kell ismerni itt a masziv proli alkoholisták okozták a gondot, akik azt sem tudják mi az a számitógép.Lágymányoson más a helyzet.

Mixer 2009.05.21. 13:27:36

@white nice:

Egyszerűen jobb helyen fekszik, könnyebben és több irányból elérhető, eleve sok a diák.

Senki sem akar Rácanyámnyilából party-zónát kialakítani, mert...és akkor most sorolhatnám, de a Nagykörúton belüli részek mind-mind potenciális áldozatai a beruházóknak...

A kompromisszum megköttetett, bár az ingyen sörnek mindig örülök, de természetesen tekintettel leszünk rátok.

Mixer 2009.05.21. 13:30:18

@2ség:

Bocs,h belepofázom,de szerintem marhára relatív ez a dolog. Én is arra felé szoktam csámborogni, és egyáltalán nem tartom elviselhetetlennek a közállapotokat, SŐT, kifejezetten biztonságosnak tartom a került ezen részét.

white nice 2009.05.21. 13:30:30

@Silverf@x: a sok rohadt bunkó, proli gyerek, szüleik nagyszüleik már példul 10-kor aludni akar. Na meg az a szemét proli is aki reggel 6-ra munkába megy!Borzasztó!

white nice 2009.05.21. 13:30:33

@Silverf@x: a sok rohadt bunkó, proli gyerek, szüleik nagyszüleik már példul 10-kor aludni akar. Na meg az a szemét proli is aki reggel 6-ra munkába megy!Borzasztó!

Ernoke 2009.05.21. 13:33:58

@2ség: szerintem teljesen biztonságos az egész környék, nem nagyon értem én sem, miről beszélsz. sokat járok arra, természetesen.

a zajongásra való hivatkozást pedig _tényleg_ azért nem értem, mert számomra a forgalom zaja az, ami igazán feltűnik. egyébként pedig vasút mellett lakom, budaörsi mellett, és kora tavasztól késő őszig kiválóan alszom nyitott ablak mellett, vonatfütty, turbóautók és ordítozó bulizók mellett is (ott is vannak szép számmal, bár azt nemtom, honnan jönnek). és érzékeny, ideges embernek tartom magam, denevérfülekkel.

@Mixer: akkor most ez a péntek ez a holnapot jelenti? és akkor mi is van pontosan ezzel?:D

2ség 2009.05.21. 13:36:27

@Mixer:
Ajánlom figyelmedbe (a többi kritikus kommentezőébe is) a következő írást és a kommenteket:
http://urbanista.blog.hu/2009/05/20/mit_tegyunk_az_ejszakai_randalirozokkal

Közbiztonság? A budafoki-lágymányosi-stoczek-karinthy által határolt területen, a parkosabb részen gondolom Te sem nagyon jártál.

Ahogy rendőrök sem nagyon. Sőt, egyáltalán.
A 3. kommentet is legyél szíves a fenti linkél elolvasni!

Ernoke 2009.05.21. 13:37:20

@white nice: engem végtelenül zavarnak a reggel abc-k mellett ácsorgók, mert van, amikor én is reggel 1/2 7-re, 7-re járok. akkor most mi van? tiltsuk be őket?
plusz: mégegyszer mondom, hogy aki aludni akar, az tud. pont.

white nice 2009.05.21. 13:39:02

@Mixer: köszi a kompromiszum elfogadását. na megyek mert nem csak a bulizók ordítanak hanem most a gyerek kezdett el üvöltözni a húgával. Biztos megint altünt Thomas a gőzmozdony.

newdawn 2009.05.21. 13:39:31

@Ernoke: pontosan, ezért írtam pár sorral lejjebb, hogy "de mivel a többség nem alkoholista (ez kishazánkra lassacskán egyáltalán nem mondható btw, évek óta élbolyban vagyunk az egy főre eső alkoholfogyasztásban, jó vagy nem jó, tény)"
:)))

Ernoke 2009.05.21. 13:40:00

@2ség: szerinted az megoldja a problémát, ha az emberek _korábban_ fognak csutakrészegen randalírozni?

2ség 2009.05.21. 13:45:32

@Ernoke:
Nem, abszolút nem vagyok híve ennek a szabályozásnak. A jelenlegi szabályokat kéne rendesen betartani.

De azért az felháborít, ha valaki hisztis mammer-tatternek hív 21 évesen, mert szeretnék részegek óbégatása nélkül aludni.

Kéne minden éjjel kb 100 zsernyák az érintett területre, és jól pofántörölni a fesztiválozókat, ennyi. Sörözni én is szeretek a parkban, csak én nem óbégatok mellé.

Mixer 2009.05.21. 13:46:40

@2ség:

Elolvastam a kommentet.

A múltkor a Nagykörút közepén egy egész sávot foglalt le egy csapat kigyúrt állat, zenéltem, üvöltöztek, ez az Oktogonnál volt...

Ezzel csak azt akarom mondani,hogy vannak ennél merészebb húzások is részeg autósoktól.

Szerintem nekünk más a fogalmunk a közbiztonságról.

Egyébként itt jegyezném meg, hogy részeg sofőrök nappal is okoznak baleseteket.

Az elfogadom, hogy szerinted felétek kirívóan nagy számban történik ilyesmi, a szórakozóhelyek közönségének hibájából. Én is a környéken lakom, és szerintem ilyesmiről nincs szó.

Az egész egy békés, csendes környék.

Mixer 2009.05.21. 13:57:00

@white nice:

Tiltsuk be a gyerekeid :)

2ség 2009.05.21. 13:57:13

@Mixer:
Nem tudom, hogy a Te lakóhelyed beleesik-e a szórakozóhelyek közönségének vonulási útjába, de az enyém igen. A közbiztonság mondjuk valóban nem rossz, rosszul fogalmaztam. A közbiztonság érzete, na az tényleg rossz. Csendesnek meg csak akkor csendes, ha nincsenek hangoskodók. Minél jobb idő van (az ember kinyitná az ablakot), annál kevésbé lehet.

newdawn 2009.05.21. 13:57:19

@Lófasz Hadnagy: mi nem együtt szoktunk járni sörözni??:))) Kísértetiesen hasonlítanak a szokásaink:)
Én úgy tudom, hogy közterületen mindenhol tilos az alkoholfogyasztás - bár erre saját példával cáfolok rá mindjárt. Egy ideig pultos voltam a második kerületben, srác vett nálunk egy üveg bort, kinyitottuk neki, és már tovább is állt, majd 10 perc múlva visszajött, hogy inkább ott issza meg, mert most b@szták meg a közteresek rendőrökkel karöltve 20 rugóra, mert közterületen alkoholt fogyasztott (volt nála egy nyitott üveg bor, dugó visszanyomva a nyakba).
Amúgy mi is úgy szoktuk, hogy vesz mindenki a boltban annyi sört/valamit ami elég neki az estére kimegyünk a majorba, sakktábláknál lecsüccs, és normálisan megisszuk amink van, üres üveg a szemetes mellé állítva, hogy a hajlékonyaknak is legyen valami öröme, dobozok meg a zacskókban összenyomva vissza - benne a csikkekkel - és amikor végzünk - még ha már atomrészegek is vagyunk, SOSE hagyjuk ott a mocskunkat...
Szemben viszont a borosüveges srácos sztorival, nem egyszer jöttek a parkon keresztül autóval (!!!) a rendőrök, legtöbbször meg sem álltak, mert látták, hogy 15-20 fiatal normálisan ül padokon és elvannak, amikor meg igazoltatás volt, egyszer nem szóltak be, hogy mi az a rengeteg bontott szesz közterületen.
Nem tudom, hogy a srácot miért vágták akkor meg annó 20k-ra (valszeg akkor épp ilyen jellegű razzia volt, minket meg csak mezei szolgálatban lévő rendőrök igazoltattak) de az tény, hogy ha normálisan viselkedsz, még a rendőrök se akarnak feltétlen szopózni veled, holott ők is tudják, hogy szabályt szegsz, de most mit szívassa magát is 20 jegyzőkönyvvel éjfél után 10 perccel, amikor nem rongálunk, nem hagyunk mocskot, csak normálisan sörözünk...
Ha a rendőröknek sem fáj ez, akkor könyörgöm, miért fáj valakinek is?

Mixer 2009.05.21. 14:03:40

@2ség:

Ne felejtsd,h én pont a hangoskodók táborába tartozom :)

Ernoke 2009.05.21. 14:33:42

@Lófasz Hadnagy: ok, ebben igazad van, hülyén fogalmaztam.

@Mixer: akkor most mi van a holnappal? én annyit tudok ígérni, h a móriczon a tojásoknál (47-es megállójával szemben) leszek 10-kor egy barátommal, mivel utána úgyis megyek máshova, aztán a kezemben lesz egy üres sörösdoboz, aztán ha valaki úgy áll ott, akkor összenézünk vagy mi:D vagy ilyet ne tegyek, mert a kutya se venné észre?:D

Mixer 2009.05.21. 14:35:36

oké, akkor holnap este 10-kor üres sörösdobozzal gyülekezzen a tömeg (eddig 3 fő tiltakozó) a gombánál!!!

Mixer 2009.05.21. 14:37:34

igazából semmi más nem kellene,csak elküldeni a dolgot néhány BME-s levlistára

Mixer 2009.05.21. 14:45:09


2009. május 22-én pénteken 22:00 órakor a Móricz Zsigmond körtéri úgynevezett "gomba" alatt találkoznak azok a környékbeli lakosok, akik tiltakoznak a kerületi Önkormányzat képviselő testülete által hozott, 2009. május 19-től hatályba lépő, az alkoholfogyasztási szokásokat korlátozó Önkormányzati Rendelet ellen.

Kifejezve az este 22:00 óra utáni kulturált, a lakóközösséget nem zavaró alkoholfogyasztási szokásokat is korlátozó Rendelet elleni ellenszenvüket a résztvevők egy-egy üres alkoholos üveggel, dobozzal jelennek meg a csendes tiltakozáson.

Mivel a XI. kerületben tilos közterületen alkoholt fogyasztani, ezért kérjük, hogy a résztvevők tartózkodjanak a tiltakozás ideje alatt a helyszínen történő alkoholfogyasztástól!

medwe 2009.05.21. 15:00:29

annyira tetszik, hogy mindenki, aki örvendezik ennek a rendeletnek, azzal kampányol, hogy így a nyugalom, meg úgy a pihentető alvás. (most attól eltekintek, hogy micsoda lelemény, hogy a zárt, beltéri kocsmák zajosabbak, mint a szabadtéri, kifejezetten zenére alapuló szórakozóhelyek. ja, hogy már mindenki evidenciaként kezeli, hogy ők érinthetetlenek - ez is mennyire hányinger.)
most biztos marha meglepő dolgot fogok mondani, de pont ezt a célt (is) szolgálja a kocsma, mint intézmény: az a sok csúnya, rossz részeg BENNE tartózkodik és nem az utcán. trükkös, mi?
a fejlett Ajrópával példálózni meg egyenesen nevetséges. mindössze annyi a tévedés, hogy ott a kocsmákhoz nem nyúlt senki. hja, a _boltokban_ tényleg nem lehet este 6-8 után piát kapni, de pont azért, hogy az ezt igénylő lakosság a kocsmákat vegye igénybe és jól behatárolható területen viaskodjon a mellékhatásokkal.
ha valaki mégsem bír magával és közterületen randalírozik, akkor a vonatkozó törvények értelmében kell eljárni az ügyben. gondolom ezt a részt akarták ezzel a teljesen nonszensz rendelettel megspórolni, de megsúgom, nem fog összejönni, sőt.

Mixer 2009.05.21. 15:04:36

igazából szeretném,ha az együttélés szabályaira is felhívnánk a figyelmet az akción

Ernoke 2009.05.21. 15:46:18

@medwe: nyugat-európával pont ebben a kérdésben nem jó példálódzni (illetve nekünk igen:D), mert ott brutális a közterületi részegek száma minden péntek-szombaton kora este már. ott az a szokás, h buliba indulás előtt jóval durván beisznak, és kb. a buszmegállóban már fetrengenek.

Mixer 2009.05.21. 15:52:50

@Ernoke:

jep, hasonló tapasztalatokról számolhatok be, én is

medwe 2009.05.21. 18:48:37

@Ernoke:
ebben teljesen igazad van, ott sokkal durvább a helyzet, igazából én is inkább arra akartam utalni, hogy ennek ellenére Nyugat-Európában sem így akarják megoldani a problémát, bár az ő stratégiájuk is elég nagy kudarc.
a masszív otthoni bemelegítés illetve az utca (=hozott pia) azért népszerű arrafelé, mert ott sokkal, de sokkal drágább az alkohol a kocsmákban, mint a boltokban.
ha éjszaka csak puccos, drága helyeken juthatsz alkoholhoz, az itt is csak megerősíteni fogja ezt a jelenséget és biztosan nem érik el a (hangoztatott) céljukat.

BandW (törölt) 2009.05.21. 18:51:24

Valahogy úgy lehet, hogy a melegkonyhás kocsmákból kijövő emberek (plusz ZP és Rió vendégei) anyagukban csendesebb, hangszigeteltebb emberek, mint azok, akik egy hagyományos sörözőben töltik az estéjüket valamellik napon.

Én már várom a kijárási tilalmat is.
Sokkal biztonságosabb és nyugodtabb lenne a kerület, ha nem csámborognának felelőtlen, zajos mihaszna állampolgárok este 10 után az utcán.
Aludni kell, mert másnap vár a munka vagy a munkaközvetítő, és amúgy is tessenek a mihaszna felelőtlenek a családdal foglalkozni, vagy a családalapítás kezdeti, rendkívül élvezetes részével foglalkozni.
Hová jutnánk, ha mindenki csak menne a hülye feje után, és este 11-kor meginna egy sört.
Szodoma és Gomora.

[eon] · http://szazhetvenhat.blog.hu 2009.05.22. 15:47:18

MA ESTE 22:00-KOR TILTAKOZÓ FLASHMOB A MÓRICZON A GOMBA ALATT!

Mindenki hozzon egy üres üveget! NAGY KÖZÖS KOCCINTÁST TARTUNK üres üvegekkel!

ADJÁTOK TOVÁBB!
süti beállítások módosítása